Digiturunduse sõnastik

Kõik | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
B2B ehk Business-to-Business Content (Ettevõtetele suunatud sisu)
B2B sisu on spetsiaalselt loodud sisu, mis on suunatud ettevõtetele kui sihtrühmale. See hõlmab mitmesuguseid formaate, sealhulgas artikleid, juhendeid, infograafikuid, videoid, veebiseminare, kliendilugusid ja palju muud, ning seda kasutatakse ettevõtetele suunatud turundus- ja müügistrateegiates.

B2C ehk Business-to-Consumer Content (Tarbijatele suunatud sisu)
B2C sisu on loodud spetsiaalselt tarbijatele suunatud turundus- ja kommunikatsioonistrateegiates kasutamiseks. See hõlmab laia valikut sisuformaate, sealhulgas artikleid, blogipostitusi, sotsiaalmeedia postitusi, videoid, reklaame, e-posti uudiskirju ja palju muud ning on suunatud otse tarbijatele.

Backlink (Tagasilink)
Lingid teistelt veebisaitidelt, mis viivad teie veebisaidile. Hea tagasilink võib parandada teie veebisaidi autoriteeti ja SEO tulemusi.

Banner (Bänner)
Bänner on graafiline reklaam, mis kuvatakse veebilehtedel ja võib sisaldada teksti, pilte, animatsioone või muid meediume. Bännerreklaamid on üks levinumaid veebiturunduse vorme ning neid kasutatakse sageli bränditeadlikkuse suurendamiseks, toodete või teenuste reklaamimiseks ning külastajate veebisaidile meelitamiseks. Need võivad olla staatilised (üks pilt), animatsioonid (gifid või HTML5 animatsioonid) või videod.

Behavioral Targeting (Käitumispõhine sihtimine)
Käitumispõhine sihtimine on turundusstrateegia, mis kasutab kasutajate veebikäitumise andmeid ja eelistusi, et kuvada neile sihitud reklaame või sisu. Selle strateegia eesmärk on pakkuda kasutajatele isikupärastatud ja asjakohast sisu, mis põhineb nende varasematel sirvimisharjumustel, huvialadel, otsingumärksõnadel, sotsiaalmeedia käitumisel ja muudel digitaalsetel tegevustel.

Big Data (Suurandmed)
Suurandmed on termin, mis viitab suuremahulisele andmekogumile, millel on potentsiaal olulist teavet sisaldada, kuid mida traditsioonilised andmetöötlusmeetodid ei suuda tõhusalt töödelda. Need andmed võivad olla struktureerimata, poolstruktureeritud või struktureeritud ning neid kogutakse mitmesugustest allikatest, sealhulgas veebis, sotsiaalmeediast, mobiilirakendustest, sensoritest ja muudest digitaalsetest seadmetest.

Black Hat SEO (Must SEO)
Must SEO on termin, mis viitab otsingumootori optimeerimise (SEO) tehnikatele ja taktikatele, mis on suunatud sellele, et manipuleerida otsingumootorite algoritmidega ning parandada veebisaidi jõudlust SERPides (otsingumootori tulemuste lehtedel) eetiliste ja eeskirjadega vastuolus olevate meetodite abil.

Blogging (Blogimine)
Sisu loomise vorm, kus autorid avaldavad regulaarselt artikleid või postitusi oma veebilehel, et jagada teadmisi, kogemusi või teavet oma sihtrühmaga.

Boolean Search (Boole'i ​​otsing)
Boole'i ​​otsing on otsingumeetod, mis võimaldab kasutajal täpsustada oma otsingupäringut, kasutades loogikaoperaatoreid nagu "AND", "OR" ja "NOT", et saada täpsemaid ja sihtotstarbelisemaid tulemusi. See võimaldab kasutajatel kombineerida erinevaid tingimusi, et piirata otsingutulemusi vastavalt nende konkreetsetele vajadustele ja eelistustele.

Bounce Rate (Põrkemäär)
Protsent külastustest, mis lahkuvad veebilehelt peale ühe lehe vaatamist ilma interaktsioonita. Kõrge põrkemäär võib viidata sellele, et külastajad ei leia veebisaidil vajalikku teavet või kogemust. Põrkemäär 80% näitab et 10st inimesest 8 lahkub koheselt veebilehelt.

Brand Advocates (Brändi eestkõnelejad)
Brändi eestkõnelejad on kliendid või inimesed, kes on väga pühendunud ja entusiastlikud mingi brändi või toote suhtes ning jagavad oma positiivseid kogemusi selle brändi või tootega teistega. Need inimesed ei ole lihtsalt rahulolevad kliendid, vaid nad on aktiivselt pühendunud brändi propageerijad, kes soovitavad seda oma sõpradele, perekonnale, kolleegidele ja sotsiaalmeedia jälgijatele.

Brand Ambassador (Brändisaadik)
Brändisaadik on isik, kes esindab ja propageerib teie brändi, toodet või teenust ning kes on ametlikult seotud brändiga, et edendada selle väärtusi, sõnumeid ja kuvandit. Brändisaadikud võivad olla kuulsused, avaliku elu tegelased, mõjuiskud või tavalised tarbijad, kellel on brändi vastu tugev huvi ja kellel on suur mõjuvõim oma jälgijatele või sihtgrupile.

Brand Awareness (Bränditeadlikkus)
Mõõde, mis kirjeldab, kui hästi on tarbijad teadlikud ja tunnevad ära teie brändi. Tugev bränditeadlikkus võib suurendada müüki ja lojaalsust.

Breadcrumb (Leivapuru)
Leivapuru on navigeerimiselement veebisaitidel, mis näitab kasutajale nende hetke asukohta veebisaidi struktuuris ning võimaldab neil lihtsalt tagasi pöörduda eelnevatele lehtedele. Leivapuru koosnevad tavaliselt tekstilistest lingidest, mis kuvatakse lehe ülaosas ja võivad olla hierarhilises vormis, näidates lehe asukohta veebisaidi kaustade ja alamkaustade struktuuris.

Browser (Veebilehitseja)
Veebilehitseja võimaldab kasutajatel sirvida ja kuvada veebilehti internetis. Veebilehitsejad võimaldavad kasutajatel navigeerida internetis, külastada erinevaid veebisaite, vaadata sisu, nagu tekst, pildid ja videod ning kasutada veebirakendusi. Tuntumad veebilehitsejad on Chrome'i, Firefoxi, Safari, Microsoft Edge'i ja Opera.

Buyer Persona (Persoona)
Kujuteldav tegelane, mis kirjeldab teie sihtturule omaseid demograafilisi, psühholoogilisi ja käitumuslikke tunnuseid. See aitab paremini mõista ja sihtida oma sihtgruppi.

Buyer’s Journey (Ostja teekond)
Ostja teekond on kontseptuaalne raamistik, mis kirjeldab klientide läbimõeldud ja mitmekülgset protsessi alates vajadusest või probleemist kuni lõpliku ostuotsuseni. See on oluline mõiste turunduses ja müügis, kuna see aitab ettevõtetel paremini mõista ja vastata klientide vajadustele ja ootustele erinevatel ostuotsuse etappidel.

Buying Cycle (Ostutsükkel)
Ostutsükkel viitab protsessile, mida potentsiaalsed kliendid läbivad enne ostu sooritamist. See hõlmab kõiki samme, mida kliendid võivad võtta alates vajaduse tunnetamisest või probleemi tekkimisest kuni lõpliku ostu sooritamiseni ning isegi pärast seda. Ostutsükkel võib varieeruda sõltuvalt toote või teenuse olemusest, turu tingimustest, kliendi vajadustest ja eelistustest ning muudest teguritest.

BVP ehk Business Value Proposition (Väärtuspakkumine)
Väärtuspakkumine on selge ja veenev väide või lubadus, mida ettevõte teeb oma klientidele, selgitades, millist väärtust või kasu saavad kliendid, valides selle ettevõtte tooteid või teenuseid. See on oluline osa ettevõtte brändi identiteedist ja turundusstrateegiast ning aitab eristada ettevõtet konkurentidest ning meelitada ja hoida kliente.