E-poe tegemine
E-poe arendused WordPressile – e-poe loomine maailma kõige enamlevinud platvormile
E-poe arendused WordPressile – e-poe loomine maailma kõige enamlevinud platvormile
Soovite uut e-poodi?
E-poe lahendus – millist platvormi valida? Milline on see protsess?
Kirjeldame lahti enda praktikast lähtuvalt kõige elementaarsemad aspektid, millele peaksite mõtlema.
E-poe tegemine – küsimused, millele peaksite kohe alguses mõtlema:
Leppige meiega kokkusaamine kokku juba täna, selgitame teile mida peaks e-poe tegemise juures silmas pidama!
E-poode saab arendada täiesti nullist või valida platvorm, millele seda ehitada. Esimest varianti kasutati aastakümmneid tagasi, kui polnud veel piisavalt häid ja mugavaid platvorme või e poe tarkvara, kuhu e-poodi luua. Täna on enamuses e-poe arendused ikkagi loodud mingile kindlale platvormile ehk põhjale. See aitab arenduses säästa aega ehk raha. Maailmas enamlevinud platvormid on WordPress, Magento ja Prestashop. On ka niinimetatud rendiplatvormid, kus renditakse e-poode aga need on täiesti teine liiga ja ei kuulu klassikalise e-poe arenduse alla, kuna arendused on piiratud ja rentimine ei ole omamine. Platvorm, millele ehitada sõltub kliendi vajadustest ja ka rahakotist. Väga üldiselt saab väita nii:
1) WordPress e-pood – sobib nii suurele kui ka väikesele e-poele – arendusehind keskmine, arendajaid leida lihtne.
2) Magento e-pood – sobib pigem suurele e-poele – arendusehind kallis, arendajaid väga raske leida.
3) Prestashop e-pood – sobib nii suurele kui ka väikesele e-poele – arendajaid leida keskmiselt.
E-poe hind tuleneb töömahust ja tunnihindest. Mitu töötundi arendaja e-poega tööd teeb ja mis on nende arenduse tunni maksumus. Sealt tulenebki e-poe maksumus. Keskmine e-pood algab ikkagi tuhandetest eurodest. Arendustund varieerub 30-100 euro vahel ning väga lihtne e-pood ikkagi eeldab korralikult teostatud töö puhul vähemalt 50h tööd. Väga odavad pakkumised on tavaliselt, kas arendaja asjatundmatus või petuskeem. Soovitame alati võtta pakkumisi mitmest kohast ja ka kohtuda arendusagentuuriga, et veenduda nende ehtsuses.
Valmispõhi on valmisloodud disain ja funktsionaalsus, mida kohandatakse teatud mahus kliendi jaoks vastavaks. Eridisain on nullist loodud struktuur koos disainiga ja funktsionaalsusega, mis väga täpselt ja maksimaalselt arvestab kliendi äri- ja turundusstrateegiaga. Esimene neist on lahendus ettevõttele, kes soovib kiirelt toimivat e-poodi ja kelle eelarve on piiratud. Teine variant sobib edasijõudnud ärile, kes soovib oma konkurente edestada ning saada maksimaalselt head tulemust.
E-poe puhul on märkimisväärse tähtsusega toodete pildid. Kas teil on pildid toodetest olemas? Samuti tooteid tutvustavad tekstid, kas need on olemas. Tooted koondatakse kategooriatesse ja struktuur peab olema külastaja jaoks mugav ning probleemivaba. Kui teil sisu ei ole, siis saab alati seda teenusena tellida juurde. Kui teil sisu on loomisel või olemas, peate arvestama, et selle koondamine ja edastamine võib päris palju teie aega röövida.
Peate arvestama sellega, et vale platvorm või rendipood on tihti pudelikaelaks turunduses. Kui arendus on piiratud, siis internetiturunduses on raske toimetada. Seetõttu peate alati veenduma või välja selgitama iga e-poe tehnilised omapärad kui ka võimalused edasiseks arendusteks. Oluline on ka uurida seda, kas e-poele saab lisada mõõdikuid nagu näiteks Google Analyticsi Ecommerce mõõdikuid. See aitab väga täpselt näha e-poe statistikat ning sellest lähtuvalt õigeid turunduskanaleid valida.
Keelsus on element, mis võib päris palju muuta töömahtu arendaja kui ka sisutoimetaja jaoks. See omakorda mõjutab e-poe hinda. Kui olete suunatud teatud sihtturule, siis kas on mõtet teisi keeli sinna lisada või mitte? Kas teil on meeskonnas inimene, kes suudab pakkuda kasutajatuge antud keeles?
Hästi tehtud kaunikene ehk mida kvaliteetsemalt on töö teostatud seda pikem on eluiga. Tänase kiire tehnoloogia arengu juures saab keskmiseks elueaks lugeda vähemalt 5 aastat ja rohkemgi. Mida põhjalikum on eeltöö ja ka teostus e-poe arenduses – seda pikemaks kujuneb e-poe eluiga.
Ööpäevas toimub päris palju rünnakuid nii kodulehtedele kui ka e-poodidele. Kui e-poe moodulid ja põhi on vananenud ja uunedamata pikemat aega on suure tõenäosusega ühel päeval e-poe süsteemis ussike sees, kes võib üsna palju kurja korda saata. Seetõttu soovitame alati e-poode hooldada ja turvata piisavalt, et seda riski minimaliseerida. Hooldusparterina käitume proaktiivselt ja ennetame probleeme enne nende tekkimist.
Tihti väiksemad platvormid on liiga keerulised või ebamugavad e-poe halduseks. Kui ühes platvormis võib tellimuse vormistamine ja toodete haldus võtta sekundeid, siis teises minuteid. Seetõttu on hea tutvuda enne halduse köögipoolega veendumaks kas see on ikka piisavalt lihte ja mugav.
Keskmine konversioonimäär on 1-3%. Kas e-pood mõõdab seda? Kas arenduspartner valdab digiturunduse analüütikat? Kui mitte, siis on raske aru saada e-poe maksimaalsest kasumlikkusest. Tihti see number on halvem keskmisest ja e-poodnik peaks koos arendusagentuuriga pidevalt seda numbrit parandama läbi väikeste arenduste ja sisumuudatuste.
Kas arenduspartner on võimeline ja huvitatud teie edasiste väikeste ja suurtemate soovidega asju parendada? Hea partner on alati teie kõrval nii heas kui halvas. Kriitiline on arendaja pädevus algusest peale, kehva kvaliteediga teostatud tööd ei saa ega taheta hiljem teiste poolt töösse võtta.
Meie tööprotsess on läbipaistev ning annab maksimaalse tulemuse kliendi jaoks.
Esiteks tuleb analüüsida klientide segmente, äri strateegiaid, sihtturge ja sealt tulenevalt juba luua korralik raamistik (UX), mille peale luuakse eridisain, mis on mobiilisõbralik. Järgmises etapis on arendustööd sealhulgas ka vajadusel liidestamised erinevate majandustarkvaradega.
Peale arendustöid toimub korralik testimine ning otsimootorite jaoks optimeerimine orgaanilise nähtavuse tõstmiseks. Loodavale e-poele tuleb kindlasti lisada erinevad statistika kogumise tööriistad nagu Google Analytics ja seal omakorda seadistada e-poe eesmärgid. See kõik aitab parendada ning luua strateegiad e-poe paremaks toimivuseks.
Kindlasti soovitame e-poe käivitamisel toetada e-poodi otsimootori turundusteenustega nagu Google Ads ja SEO teenus.
E-poodide platvorme on maailmas tuhandeid. Tuntumad neist, mis baseeruvad vabavaral on WordPressil põhinev WooCommerce ja eraldiseisev Magento. WordPress ei ole ammu enam pelgalt platvorm ainult kodulehe tegemise jaoks vaid väga võimekas ka e-poodide jaoks. Neid kasutatakse ka Eestis enim. Marketing Sharks on spetsialiseerunud WordPressil põhinevale WooCommerce rakendusele. See võimaldab sisuliselt kõike, mida üks e-pood vajab. Oleme teinud lihtsaid e-poode kui ka väga suuremahulisi e-poode, mis on ka näiteks liidestatud erinevate majandustarkvaradega nagu Oscar, Directo, Ladu20, AXAPTA jne.
E-poe haldus on WordPressi platvormil, mis on tavakasutajale lihtne ja arusaadav. E-poe juures jälgime, et see oleks kvaliteetselt teostatud, kasutajasõbralik ja vastaks tänapäeva veebistandarditele. Kõik meie loodavad e-poed toimivad nutitelefonides, tahvelarvutites kui ka tavaarvutites.
Oleme teinud e-poode ainult WordPressile ja senini ei ole leidnud ühtegi takistust, miks WordPress ei sobiks e-poe platvormiks.
WordPressi saab liidestada erinevate majandustarkvaradega. See lihtsustab oluliselt kliendi logistikat ja finantsplaneerimist.
WordPressi alla kuuluv WooCommerce on oma olemuselt lihtne haldamaks e-poodi. Keskmine kasutaja saab e-poe haldamisega kergelt hakkama ja probleeme ei teki.
Meie koostööd Marketing Sharksiga iseloomustas keskendunud ja eesmärgipärane, samas ka piisavalt paindlik ja loominguline formaat. Kliendi mured ja ettepanekud ei jäänud tähelepanuta. Meile meeldis, et algses projektiplaanis fikseeritud lahendusest ei hoitud jäigalt kinni, vaid kohandati kliendi tegelikke vajadusi ja eesmärke teenivaks. Ning lõpptulemusega jäime väga rahule, Marketing Sharks lõi meile töövahendi, mida olime kaua oodanud.
Otsisime uue kodulehe tegemiseks partnerit, mitte lihtsalt kodulehe tegijat, vaid kedagi, kes suudab meiega kaasa mõelda, ideid pakkuda ja kelle tugevuseks on internetiturundus. MarketingSharks vastas meie soovidele, lisaks on nad asjatundlikud ning suhtlus lihtne ja kiire. Nad suutsid teha levinud wordpressi platvormile meie laotarkavaraga liidestatud mahuka e-poe. Pika arenduse tulemuseks on meil koduleht, mis erineb teistest, on unikaalne ja peale paari kuud tõestasid külastusja müüginumbrid, et tegime õige partneri valiku.
Võtke meiega ühendust – saame kindasti aidata!