E-poe tegemine WordPressile

E-poode saab ehitada ja luua mitmetele erinevatele platvormidele. Enimkasutatavaimad platvormid Builtwith andmetel on Magento, WooCommerce ja Shopify globaalses võtmes. Kui vaadata samast allikast lähtuvalt juba Eesti spetsiifilist statistikat muutub pilt mõnevõrra. Nimelt lisanduvad nimistusse juurde OpenCart ja Prestashop.

e-poe tegemine

Globaalse nimistu top-i seas on Shopify ainuke mis teistest otseselt erineb. Shopify on nn. pilves asuv platvorm, kus väga ise midagi konkreetselt arendada ei saa. Teised seevastu on kõik arendatavad platvormid.

Oleme tihti kuulnud väidet, kus öeldakse, et WordPress on mõeldud blogimise platvormiks ja äärmisel juhul saab sinna kergema kodulehe arendada, aga kindlasti ei sobi ta normaalselt toimivaks e-poe platvormiks. Marketing Sharks on e-poode ainult arendanud justnimelt WordPressi põhjal asuvale Woocommerce mootorile. Oleme teostanud nii keerukaid liidestustega erilahendusi kui ka lihtsaid e-poode. Seetõttu tahaks jagada ka tagasisidet mis on olnud probleemsed kohad ja mis samas on vägagi lihtne ja iseenest mõistetav.

Väide #1 WordPress on blogimise platvorm, mismõttes te teete e-poe sinna peale?

Vastus: Ilma allikale viitamata (piisab Googeldada most used cms vms) saate kindasti posu vastuseid, kus on puust ja punaselt ära toodud statistika, mis platvorm on hetkel kõige rohkem kasutavatam globaalselt ja samuti sissejuhatuses on ju selgelt näha, et Woocommerce on topis ilusti olemas. Ja nagu ikka, kui ta ei kõlbaks või olekski ainult blogimise jaoks, siis miks kõik seda kasutavad ka e-poe platvormina?

Väide #2 WordPressis on ebamugav e-poodi administreerida / hallata

Vastus: Eks sõltub kasutajast ja tema harjumustest. Ei ole väga sina peal teiste platvormide haldusega põhjalikult. Kuid isiklikult subjektiivselt arvan, et see on puhtalt maitse asi. Haldust on võimalik WordPressi arenduses kujundada ka ümber ja on olemas nii tasulisi kui tasuta mooduleid, mis aitavad haldust paremini organiseerida.

Väide #3 WordPressi e-poodi ei saa panna üle 100 toote, kuna siis muutub leht aeglaseks

Vastus: Faktorid mis kodulehe laadimise kiirust mõjutavad on peamiselt seotud sisuga, koodi kvaliteediga, kolmandade osapooltega nagu näiteks lisamoodulitega, majutusega. Ehk kui kood on valesti kirjutatud ja kasutusel on 303 erinevat lisamoodulit ning majutus asub samuti naabripoisi keldris, siis ilmselgelt on kiirus problemaatiline. Kui aga majutus on tuntud majutust pakkuvas ettevõttes, kood vastab standarditele ning ei kasutata mõtetuid lisamooduleid ja sealhulgas on ka sisu läbi mõeldud, ei ole väga vahet kas teie e-pood asub Magentol, WordPressil või OpenCart-il. Toodete arv ei saa olla pudelikaelaks platvormi puhul, kui kõik eelnev on toimiv ja õigesti lahendatud.

Siin on (loe: oli) hetkel ainult üks nõrk koht, mida ilmselt ka paljud kvaliteetarendajad on omal nahal kogenud. Nimelt kui WooCommerce e-poe lahendustes on kasutusel WPML nimeline mitmekeelsuse moodul, siis võib aeg-ajalt täheldada teatud probleeme kiirusega. Õnneks aga on antud mooduli meeskond tugevalt panustanud oma arendustöödesse ja juba tänasel päeval saab öelda, et see olukord on kontrolli all. Ehk kui teil on antud mooduli ja Woocommerce vanemad versioonid kasutusel, siis võib olla probleeme kiirusega. Õnneks seda viimast probleemi on võimalik parandada.

Kokkuvõtvalt e-poe tegemine WordPressile on täiest mõeldav ja ei saa väite, et üks on nüüd teisest oluliselt parem või halvem. Kindlasti on problemaatilisi e-poode nii Magnentol, WordPressi Woocommerce-l kui ka OpenCart-il, kui arendaja tegi oma tööd kehvalt või loodud e-pood on tehtud ilma korraliku plaanita/eelarveta. Kui on aga olemas korralik analüüs, strateegia ja teostus, on korraliku e-poe tegemine WordPressile vägagi võimalik.



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga