SEO märksõnad ja nende valimine

Enamus ettevõtteid on teadlikud, et kliendid otsivaid nende teenuseid ja tooteid märksõnade abil.

Saame seda ainult kinnitada. Märksõnade õige valik on kodulehe optimeerimise seisukohast väga oluline.

Selles postituses käsitlen seda temaatikat ja annan lühiülevaate – kuidas teha märksõnade esmast analüüsi.

Kodulehe optimeerimine algab alati analüüsist. Analüüsi üks tähtsamaid osasid on märksõnade analüüs. Märksõnad peavad olema sellised, mis kliendile kõige rohkem kasu toovad. See tähendab, et nad peavad olema valdkonna, toote ja teenuste põhised. Ehk kui keegi neid märksõnu otsib ja klikkides teie kodulehe lingile oleks märksõna vastavuses lehe sisuga.

Kuidas teha õige valik märksõnadest?

Kõigepealt kirjutage üles 5-10 toodet ja teenust, mida teie ettevõte pakub. Nüüd proovige sättida nad tähtsuse järjekorda äriliselt. Milline sõna oleks see kõige tähtsam (ka rahaliselt) ja niiviisi reastage sõnad tähtsuse järjekorda.

Järgnevalt paluge mõnda head klienti või sõpra või kasvõi töökaaslast teha nendest sõnadest omakorda 5 märksõnaline valik.

Miks see oluline on? Seda seetõttu, et ei tekiks nn. ainult ühepoolset nägemust. Tihti firma enda töötajad arvavad, et kliendid otsivad neid nende märksõnadega, kuid reaalsuses võib olukord teine olla. Kliendid, partnerid jne. võivad otsida teid hoopis teiste sõnadega kuna nad ei valda sellist toote ja teenuse põhist informatsiooni nagu firma oma töötajad.

Järgmiseks on vaja uurida märksõnade statistikat. Kui palju selliseid sõnu otsitakse ja millises võtmes peamiselt.

Selleks on mitmeid tööriistasid saadaval. Kõige levinumad on Google Trends, Google AdWords Keyword Planner, Keyword Tool.

Soovitan alustada Keyword Tool-ist: http://keywordtool.io

Minnes Keyword Tooli lehele, kirjutage suurde lahtrisse need 5 märksõna, mis eelnevalt valitud said. Seda kordamööda. Oluline on ka google.ee valida, et tulemused oleksid ikka Eesti põhised.

Kui see tööriist tulemused väljastab näete te vasakul märksõnade kombinatsioone, kuidas teie poolt antud märksõna otsitakse. Sealt võite saada ideid, mille peale te varem ei tulnud. Vajadusel võite eelnevalt valitud märksõna asendada.

Siin tasuks ära mainida ka, et märksõna võib koosneda ka mitmest märksõnast. Näiteks: rehvivahetus Tallinnas, kodulehe tegemine jne.

Teiseks tööriistaks peaks olema Google AdWords Keyword Planner. NB! see eeldab AdWordsi konto olemasolu. Vajadusel saate ka selle konto luua. Kui teil on konto juba olemas saate logida sinna sisse: https://adwords.google.com/KeywordPlanner



Järgnevalt tuleb valida: otsingumahu andmete ja trendide hankimine. Seal sisestate võimalikult palju märksõnu erinevates variatsioonides. Sihtriigiks ikka Eesti ja edasi näetegi otsingumahtude vahemike. Vahemike näete sellisel juhul, kui teie Google AdWordsi teenuse kulutase ei ole piisavas mahus. Kui aga olete piisavalt raha Google AdWords‘ile kulutanud, siis näete ka täpseid numbreid, kui palju mingit märksõna otsitakse.

Vastavalt otsingumahule tuleb valida just need sõnad, mis on suurema otsingumahuga.

Kokkuvõtteks tuleb teha loogiline valik oma teenustest / toodetest ja siis kontrollida statistilisi näitajad, leidmaks need kõige efektiivsemad märksõnad.

E-poe tegemine – millest alustada?

Olete loomas või plaanimas uut e-poodi? Usun, et olete nõus, kui väidan et infomüra edasise sammu tegemiseks on liiga palju. Selles postituses anname ülevaate, mis aitavad teil seda valikut ja edasist sammu lihtsamini teha. Saate teada – millest alustada ja mida oleks oluline silmas pidada.

Millist platvormi e-poe haldamiseks valida?

E-poe platvorme on maailmas tuhandeid. Builtwith 2017 aasta statistika alusel saab väita, et nii maailmas kui ka Eestis on kõige enam kasutatavam e-poe platvorm WooCommerce / WordPress. Mõlemal juhul jääb selle osakaal 40% piirimaile. Järgnevad Magento ja Shopify. Üldiselt saab väita, et mida rohkem on tarbijaid seda kasutajasõbralikum ja ka parem peaks toode olema. E-poe tegemine on meie tegevusvaldkonnas olnud rohkem kui 5+ aastat ja saame kinnitada fakti, et WordPressil toimib e-pood suurepäraselt.

Magento on üldjuhul hea valik suurte e-poodide jaoks kuna Magento on peamiselt ikkagi oma juured saanud just e-poe mootori põhimõttest. Tavaliselt valivadki selle lahenduse just keskmisest oluliselt suuremad e-poe lahendused. Magneto arendus on natuke keerukam ja nõuab kindlasti pädevat arendajat. WordPress + WooCommere on üldine sisuhaldus + e-pood koos. Kliente on nii suurtest kuni väikseteni. Shopify on nn. rendipood – mis on hea algajatele, kellel puuduvad rahalised vahendid suurelt alustada.

Siit saategi otsuse teha kas:

  • suurem e-pood, kus teil tooteid on tuhandete kaupa -> Magento
  • e-pood + muud lehed lisaks alamlehtede näol, kus saate hästi turundada ja toimetada – > WordPress
  • olete algaja ning teie eelarve on piiratud -> rendipood Shopify

Kindlasti ei soovita minna kitsale teele valides mõne “no name” platvormi. Sellega võivad teil sisenemise kulud küll väiksed olla, aga varem või hiljem istute probleemi otsas. Probleemid, mida tihti kliendid kurdavad on just arendajate leidmine, “lagi on ees”, iga liigutus maksab, ei saa teha normaalset “exitit” jne. Ehk siis odavus üldjuhul = probleemid.

Palju maksab e-poe arendus ja keda valida?

Lühike vastus on palju. Palju on muidugi suhteline. Esiteks tuleks ka enda jaoks lahti mõtestada põhiline element. E-pood on investeering ehk ilmselt teie üks tulevasi ja kõige efektiivsemaid müügimehi. Palju täna Eesti hea müügimees kuus palka tahab? Võrrelge seda kuu kulu nüüd e-poe soetamise kuluga + turundamiskuluga.

Saan rääkida hindadest Eesti turul ja vastavalt sihtriigi õlle koefitsiendile saate selle hinna ümber arvutada.

Hinnastamise aluseks on reeglina töömaht. Töömaht tähendab teostatud töötundide koguarvu. See arv tuleks siis korrutada tunni hinnaga, mida arendajad pakuvad. Eesti arenduse töötund WordPressile algab 5€ ja lõppeb 100€. Arendusettevõte, kellel palgal ikkagi rohkem kui 1 programmeerija, tavaliselt küsib ikka 30€ ja rohkem arendustunni eest. Alla selle on kas koolipoisid või algajad – keda mina e-poe kallale ei julgeks lasta. Indiat ja Indoneesiat ka ei soovitaks – puudub Saksa täpsus ja neil tihti päike võtab tööisu ära. Samuti on alltöövõtu hankimine kolmandatest riikidest keeruline ja juriidiliselt olete ka põhimõtteliselt kaitsetu.

Töömaht sõltub kliendi vajadustest ja strateegiast. Mõni klient soovib võimalikult standardset lahendust, teine soovib näiteks liidestamist laosüsteemi tarkvara ja raamatupidamisprogrammiga vms. Aga harju keskmine võiks olla ikkagi alates 70+ tundi tööd. Seega sellise minimaalse standardlahenduse saate Eesti turult kätte alates 3500€. On e-poode ka Eestis, kelle investeering on küündinud ka kuuekohalise numbrini. Seega töömaht sõltub teie soovidest.

Julgen väita, et pakkumised alla selle alumise piiri on küsitava väärtusega. Seda seetõttu, et see eeldab kas prognoosi eksimust või üliodavat tunnihinnet – need üldjuhul viitavad ebakompetentsusele. Tavaliselt lõppevad sellised projektid kuskil keskel või alguses ning klient peab kogu rallit uuesti alustama selle x summa võrra vaesemana. Meie praktikas on sellised kliente, keda oleme pidanud “üle võtma” ca 20% kindlasti. Mõtte koht! Või siis nagu vanasõna ütleb, et ma pole nii rikas, et odavaid asju osta 😉

Kui kaua võtab e-poe valmistamine aega?

Igal loometööl on omad kindlad protsessid. Protsessid on ka e-poe loomisel/arendamisel. Iga protsess võtab oma aja. Ka kliendil on soovi korral võimalik protsessides osaleda. Ja kuna Eestis väga selliseid arendusfirmasid ei ole, kellel rohkem kui 10+ arendajat tööl – siis selline harju keskmine e-pood jääb meie kogemusel ajavahemikku 1 kuu kuni aasta. Et mitte liiga üldiseks jääda, siis 3-6 kuud kui kõik liigub normaalselt. Olen kuulnud ka küla pealt, et mõnda e-poodi on aastaid tehtud.

Tihti jääb just asi sisu taha. Kliendid soovivad ise sisuloomes kaasa lüüa ja ei jõua sellega korralikult tegeleda.

Kokkuvõtteks korraliku ja toimiva e-poe tegemine on mahukas protsess. Mis nõuab aega ja raha ning olge umbusklikud odavama otsa pakkujate suhtes. Soovitan pakkumisi võtta mitmest firmast ja kindlasti nendega ka kohtuda ,  et veenduda, kas seal taga on meeskond või mõni petturist koolipoiss.

Soovite e-poodi?

6 AdWordsi näpunäidet aastaks 2017

Oleme juba palju kuulnud ja lugenud soovitusi aastaks 2017. Ettevõtted, kes kasutavad Google AdWordsi, võiksid pilgu peale visata ka neile kuuele näpunäitele.

1. Ütle EI broad matchingule

Broad matching tähendab seda, et sinu valitud märksõnaga tulevad su reklaamid esile ka siis, kui keegi otsib sarnast märksõna, vigase kirjapildiga märksõna, sünonüüme või muid sarnaseid variatsioone. Kuigi broad matching aitab su reklaamil tulla esile rohkemate märksõnadega, siis need ei pruugi just olla need õiged märksõnad, mis ka kliente konverteerivad.

AdWordsis on märksõnadel kolm erinevat tüüpi, mille järgi neid määrata saab – exact, phrase ja broad match. Soovitame kasutada exact ja phrase matchi, mis tagavad täpsema tulemuse ning asjakohasemad märksõnad.

Broad matchingut tasub kasutada siis, kui märksõna otsitavuse maht on väike. Seetõttu on mõistlikum kasutada broad matchingut ja eemaldada ebasobivad otsingusõnad läbi negatiivsete märksõnade kasutamise.

2. Anna oma top-märksõnadele suurem eelarve

Kui oled välja selgitanud märksõnad, mis konverteeruvad kõige paremini, on vaja teha kindlaks, et eelarvet kasutatakse nende märksõnade jaoks. Kui soovid osa eelarvest kasutada uute märksõnade testimise peale, siis on mõistlik nad tõsta eraldi kampaaniasse. Sel juhul saad suurema osa eelarvest kasutada efektiivsemate märksõnade jaoks, mis töötavad ning ülejäänud eelarvest kasutada testimise jaoks. See lähenemine kindlustab, et reklaamiraha on suunatud märksõnadele, mis su ärile kasu toovad.

3. Erista otsingu- ja displeireklaamid

Kuigi AdWords võimaldab mõlemat valikut kombineerida, on siiski parem neid üksteisest eristada. Otsingu- ja displeikampaaniatel ning nende tulemuslikkusel on palju variatsioone, seega nende lahushoidmisel on sul võimalik tõhusamalt reklaamieelarvet kontrollida. Uue kampaania seadistamisel, oleneb seatud eesmärgist, vali kindlasti kas „search network only” või „display network only.”

4. Kasuta alati ära negatiivseid märksõnu

Lisades märksõnu, mis on mittevastavad, on pea samaoluline kui märksõnade endi lisamine. Negatiivsed märksõnad aitavad vähendada neid kordi, mil reklaami näidatakse inimestele, kes kasutasid otsingus mittevastavat märksõna. Näiteks kui teha reklaami kraanasid müüvale firmale kasutades märksõna „kraana,” siis ei taha, et reklaam tuleks esile otsides fraasi „kraana kukkus ümber” või „kraanaõnnetused.”

Negatiivsed märksõnad on eriti olulised, kui kasutada phrase ja broad matchi. Et näha, mis märksõnade puhul on ettevõtte reklaami näidatud, tasub klikkida „search terms” nupule. Kui leiad sealt sõnu või fraase, millega ei soovi, et reklaam esile tuleks, lisa need märksõnad negatiivsete märksõnade listi.

5. Kasuta oma kampaaniates reklaamilaiendeid

Lisaks sellele, et reklaamilaiendid võimalavad potentsiaalsel kliendil saada vajalikku lisainformatsiooni, parandavad need ka üleüldist tulemust. Reklaamilaiendite lisamine võib tõsta klikkide arvu (CTR), parandada kvaliteediskoori ja lihtsalt paista teiste reklaamide seast rohkem silma. Google statistika järgi tõuseb keskmine CTR 10-15% kontodel, kes on lisanud vähemalt ühe reklaamilaiendi.

Reklaamilaiendeid nagu saidilingid ja kliki-siia-sõnumid, on võimalik käsitsi oma lisada, et parandada reklaami asjakohasust ja suurendada päringute arvu. Mõnikord võib Google ise lisada su reklaamile automaatseid laiendusi, mis põhinevad su AdWordsi konto informatsioonil.

6. Kasuta responsiivseid displeireklaame

Google tõi hiljuti turule responsiivsed displeireklaamid, et asendada tavalised displeireklaamid. Suurim erinevus nende kahe vahel on see, et enam ei ole vaja reklaamikeskkonda üles laadida mitut erineva suurusega bännerit, et reklaami tööle panna. Selle asemel võib nüüd lihtsalt üles laadida pildi, pealkirja ja sihtkoha URL.

Üleslaetud pilt muudab automaatselt oma suurust, välimust ja formaati, et mahtuda ükskõik millisesse olemasolevasse reklaamipinda. See tähendab, et sinu reklaami on võimalik näidata natiivses, dünaamilises või pildiformaadis ükskõik mis veebilehel, millel on reklaampinda. Responsiivsed displeireklaamid aitavad kokku hoida seadistamisele kuluvat aega, kuid mis kõige tähtsam, suurendavad reklaami ulatust.

(Allikas)

Uus koduleht on valmis – 3 esimest sammu edasiseks

Koduleht on valmis ja nähtav kogu maailmale. Hea arendaja on aktiveerinud lehe Google Webmaster toolsis ja lisanud lehele Google Analyticsi. Esimene neist annab Google robotile teada, et oleks aeg leht indekseerida ning otsingutes nähtavale tuua, teine aitab jälgida kodulehe külastuste statistikat.

Kõik tundub ilus. Aga mida teha edasi? Kuidas saaks kasvatada külastajate arvu ja oma lehe nähtavust ja päringuid/oste?

Variandid, millest alustada võiksid Marketing Sharksi arvates olla järgnevad:

Kodulehe lisamine kataloogidesse ehk kodulehe optimeerimine kodulehe väliselt

Mida rohkem kodulehekülg on lisatud erinevatesse kataloogidesse, seda rohkem olete nähtav internetis. Paljud inimesed kasutavad veel erinevaid katalooge nagu neti.ee, delfi otsing jpt. Lisaks nende kataloogide kasutajatele aitab enda lehe jagamine tõsta ka teie lehe autoriteetsust, mis omakorda tõstab lehe nähtavust Googles.

Mõned Eesti kataloogid:

Kodulehe / ettevõtte konto loomine sotsiaalmeedia kanalitesse

Tasub luua nn. sotsiaalmeedia kontod suurimatesse sotsiaalmeedia võrgustikesse nagu näiteks Facebook, LinkedIn, Instagram jpt. Konto loomisel saate ettevõtte profiili alla lisada ka kodulehe aadressi.  Paljud inimesed kasutavad neid kanaleid info otsimiseks peale Google otsingumootori. Miks siis mitte olla pildil ka seal?

Sotsiaalmeedia kanalid:

Google business konto loomine

Konto loomine Google Business-i alla annab nähtavuse google kaardil. Kui ettevõttel on füüsiline aadress kontori, poe või muu sarnase elemendi näol on võimalik luua eestikeelne profiil ettevõttest. See aitab olululiselt neid, kes otsivad kodulehte või ettevõtet juba nime järgi. Info kuvatakse mugavalt nii mobiilis kui ka tavaarvuti otsingus. Mida rohkem välju profiili loomisel täita seda paremini kliendid teid leiavad.

Google business link: https://www.google.com/business/

 

Ei viitsi ega oska ise eelpool nimetatud elementidega tegeleda? Võtke meiega ühendust – meie saame aidata!

Kodulehe haldus ja püsihooldus

Viimasel ajal on veebirünnakute maht kodulehtedele märkimisväärselt suurenenud. Teie koduleht peab olema pidevalt uuendatud ning 24/7 turvajälgimise all. Vastasel juhul on aja küsimus kuni keegi pahalane Teie kodulehele sisse murrab ning seda kurjasti ära kasutab. See omakorda võib negatiivselt mõjutada klientide suhtumist Teisse kui ka otseselt otsingumootorite positsioone. Tihtipeale on ka olukorra taastamine suhteliselt kallis, kuna pahalane tuleb eemaldada ja eelnev seisukord taastada ning lisaks tuleks siis teha suuremad uuendused, mis omakorda nõuavad arendajate lisaarendusi, et koduleht endiselt toimiks.

Seetõttu on täna ülioluline pidevalt kodulehte uuendada, nii platvormi kui ka moodulite näol. Lisaks on oluline seda kõike monitoorida. Toonitaks, et tavaliselt eeldab uuendamine ka aeg-ajalt programmeerimise töid, millega tavakasutaja võib hätta jääda.

Marketing Sharks on välja töötanud püsihooldusteenuse, milles sisaldub kodulehe haldus, monitoorimine, uuendused ja muud vajalikud toimingud, et koduleht oleks toimiv ja kaitstud.

Kui Teie koduleht asub WordPressil ja Te soovite igakuist turvalist püsihooldust, palun võtke meiega ühendust alloleva vormi kaudu.

Google nutiseadmete otsingu suur muutus

21. aprillil 2015 tuleb Google otsingumootoris suurem algoritmi muudatus. Muudatus mõjutab ennekõike mobiili ja tahelarvutite otsingu tulemusi Googles. Hakatakse mõõtma ja kontrollima mobiili ja tahvelarvutite sõbralikkust. Kui teie veebileht on hästi loetav ja toimiv nutiseadmes, siis antakse otsingutulemustes sellest ka teada tekstiga “Mobile-friendly”. Kui teie leht vastupidi ei ole hästi loetav ning toimiv nutiseadmetes, siis vastavat kirjet otsingutulemustesse ei kuvata. Teisisõnu veebileht peaks olema skaleeruv (responsive) – see tähendab, et sõltuvalt ekraani diagonaalist muudetakse kodulehe visuaali vastavalt 3 kuni 5 erinevaks formaadiks/visuaaliks.

Kõige lihtsam on kontrollida seda vastavust Google-i enda tööriistaga: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

mf
Kui teie tulemus on negatiivne (not mobile friendly) siis peale 21 aprilli teie google nähtavust mobiili otsingute põhiselt langetatakse ja need kellel on mobiilisõbralik leht nende positsioonid tänu sellele tõusevad. Google annab ka juhised selles testis kuidas võiks lehte parendada et ta oleks mobiilisõbralik. Paraku on see suhtkoht tehniline ja tõenäoliselt peaksite pöörduma ikkagi kodulehe arendajate poole. Siin osas saame ka meie teid aidata, võtke meiega allpool oleva vormi kaudu ühendust.