SEO märksõnad ja nende valimine

Enamus ettevõtteid on teadlikud, et kliendid otsivaid nende teenuseid ja tooteid märksõnade abil.

Saame seda ainult kinnitada. Märksõnade õige valik on kodulehe optimeerimise seisukohast väga oluline.

Selles postituses käsitlen seda temaatikat ja annan lühiülevaate – kuidas teha märksõnade esmast analüüsi.

Kodulehe optimeerimine algab alati analüüsist. Analüüsi üks tähtsamaid osasid on märksõnade analüüs. Märksõnad peavad olema sellised, mis kliendile kõige rohkem kasu toovad. See tähendab, et nad peavad olema valdkonna, toote ja teenuste põhised. Ehk kui keegi neid märksõnu otsib ja klikkides teie kodulehe lingile oleks märksõna vastavuses lehe sisuga.

Kuidas teha õige valik märksõnadest?

Kõigepealt kirjutage üles 5-10 toodet ja teenust, mida teie ettevõte pakub. Nüüd proovige sättida nad tähtsuse järjekorda äriliselt. Milline sõna oleks see kõige tähtsam (ka rahaliselt) ja niiviisi reastage sõnad tähtsuse järjekorda.

Järgnevalt paluge mõnda head klienti või sõpra või kasvõi töökaaslast teha nendest sõnadest omakorda 5 märksõnaline valik.

Miks see oluline on? Seda seetõttu, et ei tekiks nn. ainult ühepoolset nägemust. Tihti firma enda töötajad arvavad, et kliendid otsivad neid nende märksõnadega, kuid reaalsuses võib olukord teine olla. Kliendid, partnerid jne. võivad otsida teid hoopis teiste sõnadega kuna nad ei valda sellist toote ja teenuse põhist informatsiooni nagu firma oma töötajad.

Järgmiseks on vaja uurida märksõnade statistikat. Kui palju selliseid sõnu otsitakse ja millises võtmes peamiselt.

Selleks on mitmeid tööriistasid saadaval. Kõige levinumad on Google Trends, Google AdWords Keyword Planner, Keyword Tool.

Soovitan alustada Keyword Tool-ist: http://keywordtool.io

Minnes Keyword Tooli lehele, kirjutage suurde lahtrisse need 5 märksõna, mis eelnevalt valitud said. Seda kordamööda. Oluline on ka google.ee valida, et tulemused oleksid ikka Eesti põhised.

Kui see tööriist tulemused väljastab näete te vasakul märksõnade kombinatsioone, kuidas teie poolt antud märksõna otsitakse. Sealt võite saada ideid, mille peale te varem ei tulnud. Vajadusel võite eelnevalt valitud märksõna asendada.

Siin tasuks ära mainida ka, et märksõna võib koosneda ka mitmest märksõnast. Näiteks: rehvivahetus Tallinnas, kodulehe tegemine jne.

Teiseks tööriistaks peaks olema Google AdWords Keyword Planner. NB! see eeldab AdWordsi konto olemasolu. Vajadusel saate ka selle konto luua. Kui teil on konto juba olemas saate logida sinna sisse: https://adwords.google.com/KeywordPlanner



Järgnevalt tuleb valida: otsingumahu andmete ja trendide hankimine. Seal sisestate võimalikult palju märksõnu erinevates variatsioonides. Sihtriigiks ikka Eesti ja edasi näetegi otsingumahtude vahemike. Vahemike näete sellisel juhul, kui teie Google AdWordsi teenuse kulutase ei ole piisavas mahus. Kui aga olete piisavalt raha Google AdWords‘ile kulutanud, siis näete ka täpseid numbreid, kui palju mingit märksõna otsitakse.

Vastavalt otsingumahule tuleb valida just need sõnad, mis on suurema otsingumahuga.

Kokkuvõtteks tuleb teha loogiline valik oma teenustest / toodetest ja siis kontrollida statistilisi näitajad, leidmaks need kõige efektiivsemad märksõnad.

[VIDEO] Kuidas kontrollida oma kodulehe nähtavust otsingumootoris?

Tihti kliendid kontrollivad enda kodulehe nähtavust Google otsingumootoris valesti või siis kulutavad selle toimingu teostamiseks liiga palju aega. Kuidas siis oleks õige kontrollida, kui nähtav on teie koduleht ja teha seda seejuures efektiivselt?

Alustame algusest. Avage oma seadmes Google.ee otsingumootor. Nüüd mõelge, milline on see märksõna, kuidas võiksid kliendid teid otsida. Tavaliselt on selleks tootenimetused, teenuste nimetused, toodete või teenuste kategooriad ja ka lihtsalt valdkond.

Marketing Sharksi jaoks oleks see sõna “kodulehed” – kuna teostame kodulehe arendusi WordPressile. Nüüd otsides tulemusi näeme sõltuvalt valdkonnast ja konkurentsist esmasena tavaliselt reklaame, siis kaardirakendusi ja alles siis kuvatakse klassikalised orgaanilised tulemused. Üldjuhul saavad just klassikalised orgaanilised tulemused kõige rohkem klikke ehk külastusi.

Positsioonid jagunevadki 1-…. Esimesel lehel tavaliselt resideerub 1-10 positsiooni. Teisel lehel 11-20 jne. Ja nüüd manuaalselt kontrollides saategi oma positsiooni teada.

Kahjuks enamustel juhtudel tehakse siin viga ja tulemused on mitte päris neutraalsed. Nimelt otsingut teostades Google arvestab, kes on antud otsingu taga ja milline on tema taust ja muud parameetrid. Seetõttu võib tulemus olla just teie jaoks spetsiaalselt genereeritud. Kuidas siis saada neutraalne tulemus?

Selleks avage oma seadme lehitsejas uus privaatne aken ehk new private window või new incognito window. See tähendab, et nüüd selles aknas olete te peaaegu anonüümne ja teie taustsüsteemi ei rakendata. Teostades nüüd google otsingu saate te neutraalse tulemuse.

Teiseks probleemiks, mis tihti tekib on töömaht ehk aeg. Ei jõua ju pidevalt kontrollida manuaalselt ehk loendada pidevalt, mis positsoonil teie ja teie konkurendid asuvad.

Selle vastu aitavad vastavad tööriistad. Neid on palju – nii tasulisi kui ka tasuta. Soovitan kasutada sellist programmi nagu http://www.whatsmyserp.com

Seal saate luua endale tasuta konto juhuks kui soovite ajas näha ka muudatuste arengut. Samas saab ka otse lihtsalt klikkida SERP Check ning avanevas aknas täita lahtrid. Vajadusel võite ka lisada oma konkurendid. Üles Domain name lahtrisse kirjutage aadress ilma http või https elemendita näiteks: marketingsharks.ee. Region lahrist valige drop downist vastav sihtriik, mida soovite kontrollida. Ja alla Keywordi tulbas kirjutage märksõnad, mida soovite kontrollida. Peale sõnade sisestamist klikkige lihtsalt rohelisel mummul. Peale protsessimist näetegi oma tulemust.

Hoiate kokku aega ja ressurssi. Kui jääte hätta, võite julgelt kirjutada ja joonistada.

Edukat katsetamist!

Rubriigid: SEO.

Kodulehe optimeerimine – meta andmed

Kodulehe optimeerimine koosneb paljudest elementidest, mis ajas muutuvad. Peamiselt jagatakse tööd kahte kategooriasse: sisemised tööd ja välimised tööd. Sisemised tööd hõlmavad endas kõike seda, mida saab teha kodulehe endaga. Näiteks koodiparandused, sisutekstide ja elementide seadistused, kodulehe kiiruse tõstmine, mobiilisõbralikkus jpm. Välimised tööd hõlmavad endas kõiki töid, mida teostatakse väljaspool kodulehte. Peamiselt siis tagasilinkimised erinevatelt lehtedelt ja sotsiaalmeediast.

Tihti alustatakse töid just sisemistest töödest lähtuvalt. Sisemised tööd on lihtsamad ja ka suures osas ise teostatavad. Näiteks on enamustel kodulehe platvormide sisuhaldustes võimalik muuta kodulehe alamlehtede pealkirjasid ja meta elemente.

Mis on meta elemendid?

Meta elemendid on koodis defineeritud andmed, mis kirjeldavad lehe või postituse põhilisi andmeid. Nagu pealkiri, lühikirjeldus ja mõningatel juhtudel ka illustreerivat pilti jt. elemente.

Kuidas kontrollida enda kodulehe meta andmeid?

Kõige lihtsam viis on ennast googledada. Google tulemustes tulebki välja see, kas ja kuidas teie leht on meta andmete põhiselt defineeritud. Tihti on need andmed puudu või täitmata – sellisel juhul Google kirjutab ehk projekteerib need meta andmed ise lähtudes kodulehe koodist ja sisust.

Googeldame näiteks “kodulehed”

Tulemustes näeme sinises kirjas pealkirju ja pealkirja all on lühikirjeldus. Millistel lehtedel on all olev kirjeldus täpne ehk lause lõppeb loogiliselt, mitte poole lause pealt? Kui lause lõppeb nn. poole lause pealt – saab väita, et antud lehel puudub korrektselt defineeritud meta kirjeldus ehk “meta description.” Kui aga lause lõppeb vastupidi ilusti ja omab loogikat, saab väita, et antud lehel on teadlikult meta kirjeldus defineeritud.

Mis siis juhtub, kui meta kirjeldust pole korrektselt defineeritud?

Ega midagi halba ei juhtugi. Lihtsalt on kasutamata jäetud suur potentsiaal. Kui te ise kirjutate endale korralikult läbimõeldud kirjelduse – saate te luua endale teatud konkurentsieelise.

  • Saate kõnetada oma klienti paremini ja nad klikivad meelsamini tulemustel, mis on loogilised ja tervikud.
  • Kasutades kirjelduses märksõna(sid) saate parandada oma märksõnapõhist nähtavust Google otsingumootoris.

Kuidas saaksin muuta oma meta kirjeldust?

Iga sisuhaldusplatvorm on erinev ja kuna Marketing Sharks on spetsialiseerunud WordPressi arendusele, toomegi välja juhise, kuidas muuta meta kirjeldusi WordPressis:

  1. logige sisse oma sisuhaldusplatvormi;
  2. pluginate ehk moodulite all vaadake/kontrollige kas teil on olemas Yoast SEO plugin ehk moodul;
  3. juhul kui seda ei ole, soovitame selle paigaldada;
  4. minge muutma seda lehte, millele soovite lisada meta kirjeldust;
  5. halduses liikuge allapoole, kuni leiate ploki nimega Yoast SEO;
  6. klikkides “edit snippet” saategi muuta oma lehe/alamlehe/postituse pealkirja (SEO title) ja kirjeldust (meta description).

Ja kui ikkagi tundub keeruline, võite vabalt jätta selle töö meile. 🙂

 

Rubriigid: SEO.

Kui teie konkurent teie kodulehte musta SEO-ga ründab?

Tihti ei teatagi (just kliendi poole pealt), et on olemas meetodid, mis tõstvad kiirelt kodulehe nähtavust otsingumootorites. Seda meetodit nimetatakse black hat meetodiks ehk mustaks SEOks. Mis tähendab, et see meetod ei ole aktsepteeritud Google otsingumootori poolt. Teisisõnu on see illegaalne. Ja kui teed pätti – saad varem või hiljem karistada.  Karistamine Google poolt üldiselt tähendab seda, et te kaotate kõvasti oma kodulehe nähtavust otsingutulemustes.

Kodulehe optimeerimine oma olemuselt on otsingumootorite tulemustes paremate positsioonide saavutamine ja selle nimel on palju vaeva vaja näha. Toota sisu, korrastada kodulehe struktuuri, koodi, jpm. Teha leht selliseks oma sisult ja vaimult, et teid hakatakse jagama ja soovitama kui oma ala eksperti. Tekib nn. naturaalne tagasilinkimine teie lehele. Ja loomulikult keegi ei keela ka enda lehte erinevates kohtades jagamast nagu kollased kataloogid, eriala foorumid ja paljud teised kohad. Ja see kõik võtab aega ja ressurssi.

Lisaks on olemas ka hall ala. Ala, mis kompab musta SEO piire aga päris must ei ole. Sellel alal käib kassi-hiire mäng. Kui tuleb algoritmi muudatus Google poolt, tulevad ka reageeringud halli ala poistelt. Halli SEO-d kasutatakse tavaliselt globaalsetel turgudel ja turgudel, kus konkurents on no ikka päris palju karmim võrreldes Eestiga. Ehk seda teevad minu arvamusel enamuses suuremad SEO agentuurid – vastasel juhul nad lihtsalt kaua ei suuda oma kliente hoida. Siin pannakse rohkem rõhku lehe välisele poolele. Lehele tekitatakse häid tagasilinke, mis on autoriteetsed ja aitavad jõuda pildile kiiremini. Defineerimisi on siin väga palju erinevaid. Minu definitsioon hallile oleks selline: hall SEO on tagasilinkide ehitamine manuaalselt ja kontrollitult autoriteetsetesse allikatesse, mida on võimalik halva mõju korral eemaldada. Ja nagu mainitud enamuses riikides on vaja seda teha kuna ainult sisutootmisega ja hea lehega kaugele ei jõua.

Must SEO on nagu ka hall SEO orienteeritud lehe välisele poolele ehk tagasilinkidele. On ka lehe sisemisi võtteid, kuid tänu Google arengule on need täna juba mõttetud ehk neid tänapäeval enam ei kasutata. Väliselt tähendab siis see antud juhul seda, et tekitatakse suurel hulgal tagasilinke kontrollimatutest allikatest. Tihti ostetakse neid suhtelise odava raha eest kuskilt kolmandast maailmajaost või võrgustikust. Probleem tekib, et needsamad allikad on nagu konveierid. Kui teile tekitatakse tagasilink siis ka sajale teisele teenuse tellijale tekitatakse sealtsamast tagasilink. Alguses on tulemused head teie nähtavus paraneb kiirelt ja jõudsalt. Peale Google reageeringut aga kukute juba positsioonidelt rohkem alla kui te alguses olite ja mitte kinnitamata allikatel sildistab Google teid kui ebaausate võtete kasutajat ja oma mainest te ilmselt lahti ei saagi.  Ehk kriminaal üldjuhul jääb kriminaaliks.

Internetis on leitavad mitmed artiklid, kus kirjeldatakse olukordi milles on mingi koduleht karistada saanud just musta SEOd tehes.

Eestis? Jah tean enda praktikas kahte lehte, mis on saanud Google poolt karistatud just seetõttu, et pingutasid vähe üle paremate otsingupositsioonide saamise pärast. Üks neist oli ühe mööblifirma osaniku perepoeg, kes valgele taustale valge kirjaga märksõnasid meeletus koguses kirjutas. Teine oli raamatupidamisfirma, kes tellis SEO tööd agentuurilt (Eestist), kes vahendas mustasid linke läbi SAPE võrgustiku. Viimane leht rallis ennem 2 aastat kui pildilt kadus. Seega Eesti ikkagi päris koppel pole kuhu Google ei viitsi oma ressurssi raisata. Igaks juhuks mainin ära ka, et esimene neist soovis “taastust” peale jama korraldamist – resultaat me ei suutnud enam seda lehte päästa. Teine neist oli lihtsalt ühe meie kliendi konkurent, keda jälgisime.

Eelmise aasta lõpus sai kas kurja konkurendi või kellegi teise poolt tekitatud Marketing Sharks-ile hunnikus tagasilinke. Pildilt on näha kuidas ca kuu ajaga on tagasilinkide arv kõvasti kasvama hakanud (pildil rohelised numbrid). Kas me oleme ise midagi selleks teinud – vastus EI. Esiteks pole tavaliselt kingsepal aega oma kingade tegeleda, teiseks meil on juba ammusest ajast suhteliselt hea nähtavus saavutatud – ehk meil puudub karjuv vajadus ennast parendada ja kliendid tulevad meil suures osas nagunii läbi referentside.

Analüüsides allikaid kus need lingid tulevad – suvalised kontrollimatud kohad. Ankursõnaks enamuste puhul “SEO”.

Mis on juhtunud meie positsioonidega?

 

Nagu pildilt näha “kodulehe tegemine” on ikkagi omas graafikus. Teisisõnu efekt ei ole veel kohale jõudnud. Sõnaga “SEO” ei ole võimalik isegi Eestis kuhugi jõuda kuna see on rahvusvaheline sõna ja tulemustesse tiritakse globaalsed tulemused. Järeldus, asjaga on seotud kas keegi asjatundmatu konkurent või on testib keegi Indoneesia koolipoiss oma uut spämrobotit.

Ehk siis midagi pole juhtunud ega muutunud meie jaoks. Aga nagu mainitud Eesti ikkagi pole päris koppel ja kunagi ehk saame ka vitsa selle eest, isegi kui me pole süüdi.

Mida teha?

Kuna sarnaseid olukordi on palju juhtunud on Google õnneks loonud vastava tööriista, millega saab pahasid linke eemaldada.

https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

Kokkuvõtteks tahan öelda, et oma lehe lingiprofiili jälgimine on oluline – tihti kuri konkurent või mõni rikkiläinud spämmi/SEO programm pommitab teie lehte ja ilma reageerimiseta võite kaotada kõvasti lehe nähtavust. Vajadusel saate oma pahad lingid eemaldada ja taastada oma varasema nähtavuse.

Uus koduleht on valmis – 3 esimest sammu edasiseks

Koduleht on valmis ja nähtav kogu maailmale. Hea arendaja on aktiveerinud lehe Google Webmaster toolsis ja lisanud lehele Google Analyticsi. Esimene neist annab Google robotile teada, et oleks aeg leht indekseerida ning otsingutes nähtavale tuua, teine aitab jälgida kodulehe külastuste statistikat.

Kõik tundub ilus. Aga mida teha edasi? Kuidas saaks kasvatada külastajate arvu ja oma lehe nähtavust ja päringuid/oste?

Variandid, millest alustada võiksid Marketing Sharksi arvates olla järgnevad:

Kodulehe lisamine kataloogidesse ehk kodulehe optimeerimine kodulehe väliselt

Mida rohkem kodulehekülg on lisatud erinevatesse kataloogidesse, seda rohkem olete nähtav internetis. Paljud inimesed kasutavad veel erinevaid katalooge nagu neti.ee, delfi otsing jpt. Lisaks nende kataloogide kasutajatele aitab enda lehe jagamine tõsta ka teie lehe autoriteetsust, mis omakorda tõstab lehe nähtavust Googles.

Mõned Eesti kataloogid:

Kodulehe / ettevõtte konto loomine sotsiaalmeedia kanalitesse

Tasub luua nn. sotsiaalmeedia kontod suurimatesse sotsiaalmeedia võrgustikesse nagu näiteks Facebook, LinkedIn, Instagram jpt. Konto loomisel saate ettevõtte profiili alla lisada ka kodulehe aadressi.  Paljud inimesed kasutavad neid kanaleid info otsimiseks peale Google otsingumootori. Miks siis mitte olla pildil ka seal?

Sotsiaalmeedia kanalid:

Google business konto loomine

Konto loomine Google Business-i alla annab nähtavuse google kaardil. Kui ettevõttel on füüsiline aadress kontori, poe või muu sarnase elemendi näol on võimalik luua eestikeelne profiil ettevõttest. See aitab olululiselt neid, kes otsivad kodulehte või ettevõtet juba nime järgi. Info kuvatakse mugavalt nii mobiilis kui ka tavaarvuti otsingus. Mida rohkem välju profiili loomisel täita seda paremini kliendid teid leiavad.

Google business link: https://www.google.com/business/

 

Ei viitsi ega oska ise eelpool nimetatud elementidega tegeleda? Võtke meiega ühendust – meie saame aidata!

Kodulehe optimeerimine – 30 põhitõde

Kodulehe optimeerimine hõlmab endas päris palju erinevaid töid. Tööd on erinevad ja lähtuvad Google otsingumootori omapäradest. Koostasin erinevate allikate põhjal nimistu, milles toon välja peamised põhitõed. Paljud neist on enda nahal kogetud. Ajas need asjad on osaliselt jäänud samaks, samas osad on täiesti totaalselt muutunud. Ehk ei tasuks ära unustada seda, et Google muudab oma loogikaid päris tihedalt ja see mis oli aktuaalne eile, ei pruugi seda olla homme. Igaljuhul, proovin välja tuua rohkem neid, mis on ajahambale pikemalt vastu pidanud:

  1. märksõna kasutamine domeeni nimes – ei oma enam nii suurt mõju positiivses mõttes, nagu omas seda varem. Kuid saab öelda, et mõju on olemas;
  2. märksõna kasutamine alamdomeeni nimes – Moz-i allikale lähtudes on mõju sarnane nagu esimese punktis;
  3. domeeni vanus – on kindlasti oluline, aga kui domeeni omanik on vahetunud ja Google on selle tuvastanud läbi whois parameetri, võib juhtuda, et domeeni vanuse osatähtsus viiakse nulli;
  4. avalik või varjatud whois – kui whois on varjatud, siis Matt Cutts-i sõnul võib see avaldada negatiivset mõju juhul, kui antud domeenile on veel nn. mõningaid kahtlasi elemente omistatud;
  5. erinevad domeenilõpud maade põhiselt – sihtriigis kasutatav sihtriigi domeen annab selles sihtriigis eelise. Globaalselt tuleb maapõhine domeen pigem kahjuks, võrreldes näiteks .com domeeniga;
  6. märksõna kasutamine lehe tiitlina – avaldab suurt positiivset mõju;
  7. märksõna kasutamine lehe pealkirjana – avaldab suurt positiivset mõju;
  8. märksõna kasutamine lehe alampealkirjades (h2, h3 jne) – avaldab keskmiselt positiivset mõju;
  9. märksõna kasutamine lehe tekstides – avaldab keskmiselt positiivset mõju;
  10. märksõna kasutamine piltide pealkirjades või alt tag-ides – avaldab keskmiselt positiivset mõju:
  11. märksõna tihedus – ei oma nii suurt tähtsust nagu varem, aga liiga suur tihedus võib avaldada endiselt negatiivset mõju;
  12. märksõna kasutamine meta elementides – ei avalda enam nii suurt mõju nagu varem, aga väiksel määral Google ikka arvestab sellega;
  13. märksõna positsioon sisus – kui märksõna asub esimeses sissejuhatavas osas, on mõju positiivsem;
  14. duplikaat sisu – duplikaat sisu mõjutab nähtavust halvemuse suunas;
  15. sisu pikkus – pikem sisu loob paremaid tulemusi;
  16. leivapuru – avaldab positiivset mõju;
  17. lehe struktuur ja ülesehitus – arvestatakse bounce rate, lehel viibimse aega jpm. ning paremate tulemuste puhul on ka positiivne mõju;
  18. sitemap-i olemasolu –  genereerib parema ja kiirema indekseerimise robotite poolt;
  19. skaleeruvuse olemasolu – mobiilsete otsingute puhul kriitilise tähtsusega ning samuti avaldab mõju tavaotsingutes;
  20. lehe laadimise kiirus – avaldab keskmist mõju ja ajas on osatähtsus pidevalt tõusnud;
  21. sisemiste linkide arv – liiga palju sisemisi linke, juhul kui see ei ole omane valdkonnale, avaldab negatiivset mõju;
  22. välimiste linkide arv – mida rohkem tagasilinkijaid, seda parem mõju. Ajas on loogika liikunud kvantiteedilt kvaliteedi kasuks.
  23. sotsiaalmeedia jagamised – kodulehe jagamised sotsiaalmeedias avaldavad keskmisest suuremat positiivset mõju;
  24. lingid halvast allikast – spämmaritest või negatiivsetest allikatest lähtuvad lingid avaldavad negatiivset mõju;
  25. no follow lingid – Google on välja öelnud “In general, we don’t follow them.”;
  26. lingid omalt maalt – avaldavad suuremat mõju positiivses võtmes võrrelduna “teistelt maadelt” saadud linkidega
  27. DMOZ tagasilink – paljud usuvad, et see endiselt avaldab väga tugevat positiivset mõju
  28. Wikipedia tagasilink – endiselt väga suure positiivse mõjuga;
  29. Serveri asukoht – sihtriigis asuv majutus saab parema tulemuse;
  30. tagasilingi autoriteetsus – mida kõrgem autoriteetsus, seda parem tagasilink, nõrgad allikad, mida Google on märkinud “pahadeks”, võivad kaasa tuua karistuse.
Rubriigid: SEO.