Top 5 sotsiaalmeedia trendi aastal 2017

Selles artiklis toome välja viis suurt suundumust ehk trendi, mis lubab muuta ettevõtete sotsiaalmeedia kasutust aastal 2017.

1. Lihtsalt jälgijatest enam ei piisa

Inimesteni jõudmine läbi sotsiaalmeedia ei ole enam nii lihtne kui varem. Vanasti piisas vaid jälgijate kogumisest ning aeg-ajalt postituste tegemisest, kuid nüüd enam mitte. Info ning postituste ülekülluse tõttu filtreerivad algoritmid inimeste seinale jõudvaid postitusi ning kõik postitused sinna ei jõua. Mis aga aitab kasutajate uudistevoogu jõuda on raha. Sotsiaalmeedias reklaamides on võimalik valida täpne sihtgrupp ning seeläbi jõuda õigete inimesteni.

2. Sinu töötajad omavad jõudu

Firmad, kes soovivad sotsiaalmeedias nähtavust parandada, aga ei taha reklaami peale raha raisata võivad kasutada paremat võimalust. Nimelt oma töötajaid. Postitused, mis on tehtud isiklikelt kontodelt on usalusväärsemad ning algoritmidele meeldivad nad samuti rohkem. Mida tuleb aga meeles pidada on see, et firma propageerimist ei tohi sundida. Töötajad peavad ise tahtma postitusi jagada ning nende sisu peab olema relevantne sihtgrupile.

3. Sotsiaalmeedia oskustaseme erinevused suurenevad

Pea 90% ettevõtetest kasutavad sotsiaalmeediakanaleid oma turunduses. Huvitav aspekt on siin aga see, et töötajate koolitamine selles valdkonnas on laialdaselt unarusse jäetud. Aastal 2017 muutuvad asjad aga hullemaks, kuna töötajad peavad hakkama saama veelgi rohkemate sotsiaalmeedia kanalite kasutamisega ning seda kõrgemal tasemel kui praegu. Vaikselt integreeritakse sotsiaalmeediaga seotud õpet ülikoolides, kuid  ettevõtted, kes vajavad kiiremat lahendust, võivad proovida erinevaid online kursuseid ning koolitusi.

4. Firmajuhid hakkavad mõistma sotsiaalmeedia vajalikkust

On raske leida kedagi, kes ei oma Facebooki profiili. See ei kehti aga Fortune 500 seas olevatele inimestele, kellest 61% ei oma Facebooki. Aastal 2016 hakkas see aga muutuma. Enam pole sotsiaalmeedia võimalus vaid vajadus. 2017 näeb suuremat osa juhtidest sotsiaalmeediast osa võtmas, olgu need siis traditsioonilised kanalid nagu facebook, LinkedIn ja Twitter või uuemad nagu Snapchat ja Instagram.

5. Müük ning klienditeenindus võtavad sotsiaalse suuna

Paljud ettevõtted näevad sotsiaalmeediat kui ainult turunduskanalit. Ammu pole see aga nii. Kliendid puutuvad toodetega kokku Pinterestis ja Instagramis, ostavad neid läbi Facebooki ja Twitteri ning pöörduvad klienditeeninduse poole läbi Facebooki ja Messengeri. See trend on tõusuteel ning eeldab suurt kasvu aastal 2017, kus hakatakse laiemalt kasutama chatbote. Chatbotide abil saavad ettevõtted suurendada oma müüki ning klienditeenindust ilma erilise tööjõu suurenemiseta.

Allikas: inc.com

Uus koduleht on valmis – 3 esimest sammu edasiseks

Koduleht on valmis ja nähtav kogu maailmale. Hea arendaja on aktiveerinud lehe Google Webmaster toolsis ja lisanud lehele Google Analyticsi. Esimene neist annab Google robotile teada, et oleks aeg leht indekseerida ning otsingutes nähtavale tuua, teine aitab jälgida kodulehe külastuste statistikat.

Kõik tundub ilus. Aga mida teha edasi? Kuidas saaks kasvatada külastajate arvu ja oma lehe nähtavust ja päringuid/oste?

Variandid, millest alustada võiksid Marketing Sharksi arvates olla järgnevad:

Kodulehe lisamine kataloogidesse ehk kodulehe optimeerimine kodulehe väliselt

Mida rohkem kodulehekülg on lisatud erinevatesse kataloogidesse, seda rohkem olete nähtav internetis. Paljud inimesed kasutavad veel erinevaid katalooge nagu neti.ee, delfi otsing jpt. Lisaks nende kataloogide kasutajatele aitab enda lehe jagamine tõsta ka teie lehe autoriteetsust, mis omakorda tõstab lehe nähtavust Googles.

Mõned Eesti kataloogid:

Kodulehe / ettevõtte konto loomine sotsiaalmeedia kanalitesse

Tasub luua nn. sotsiaalmeedia kontod suurimatesse sotsiaalmeedia võrgustikesse nagu näiteks Facebook, LinkedIn, Instagram jpt. Konto loomisel saate ettevõtte profiili alla lisada ka kodulehe aadressi.  Paljud inimesed kasutavad neid kanaleid info otsimiseks peale Google otsingumootori. Miks siis mitte olla pildil ka seal?

Sotsiaalmeedia kanalid:

Google business konto loomine

Konto loomine Google Business-i alla annab nähtavuse google kaardil. Kui ettevõttel on füüsiline aadress kontori, poe või muu sarnase elemendi näol on võimalik luua eestikeelne profiil ettevõttest. See aitab olululiselt neid, kes otsivad kodulehte või ettevõtet juba nime järgi. Info kuvatakse mugavalt nii mobiilis kui ka tavaarvuti otsingus. Mida rohkem välju profiili loomisel täita seda paremini kliendid teid leiavad.

Google business link: https://www.google.com/business/

 

Ei viitsi ega oska ise eelpool nimetatud elementidega tegeleda? Võtke meiega ühendust – meie saame aidata!

Internetiturunduse trendid aastal 2014

Uuel aastal uued tuuled! Algaval 2014. aastal oleks oluline heita pilk arenevatele ning värsketele trendidele e-turunduses. Selleks, et kokku viia potentsiaalset klienti Sinu poolt pakutavate toodete ning teenustega, ei tohiks unustada digitaalmeedia võidukäiku.

Turundajate huulilt võib aastal 2014 kuulda tihti sõnapaari content marketing ehk sisuturundus, mis lähtub eeldusest, et muutes turundussõnumid inimestele väärtuslikeks ja informatiivseteks, kaasneb nende klientide tulv, kes on ka reaalselt konkreetse toote või teenuse sihtgrupiks. Sisuturundus aitab hoida tähelepanu konkreetsel kaubamärgil ning tugevdada bränditruudust, mis on kasvavas konkurentsis eriti oluline. Heaks viisiks näiteks blogi kirjutamine, et kujundada endast kuvand kui arvamusliidrist ning voilà! fännibaas suureneb, usaldus kasvab ning kliente hakkab juurde kogunema. Olulisteks märksõnadeks siinkohal ka tarbijate soovide kuulamine, nende kaasabil toodete/teenuste loomine ning klienditeeninduse taseme tõstmine.

Mis puudutab aga sotsiaalmeediat, siis viimasel ajal ollakse Facebookis endast info jagamisega ettevaatlikud ning lisaks ei soovita tohutut reklaamitulva news feedi, mis muudab olulise info eristamise raskemaks. Seega on ettevõtetel aina raskem tarbijate tähelepanu võita ja uutel ettevõtetel keerulisem alustada. Näiteks UK noorte hulgas on Facebook juba alustanud aeglast allakäiguteed, eestlaste hulgas ei ole sellist tendentsi veel täheldatud, kuid tõde on, et tarbijad on igal juhul nõudlikumad. Kampaaniate teostamine toob tulu selliste ettevõtete puhul, kel on juba suur fännide hulk ning mis pakuvad tooteid ja teenuseid otse lõpptarbijale. Siinkohal heaks näiteks elektroonika müüjad, rõivabrändid, spaad jm. Sotsiaalmeedias jätkavad tõusutrendi Instagram, Google+, LinkedIn ja ka Pinterest.

Pole vist ka uudis, et nutiseadmed abistavad inimesi nii tööl, kodus kui puhkehetkel, saadavad meid kontoris, bussis ja diivanil lesides. Aina kasvav hulk inimesi teeb ostuotsused veebilehti telefonis või tahvelarvutis sirvides. Kui  koduleht pole käepärane ja mugav, siis bounce rate ehk põrkemäär kasvab, mis tähendab seda, et inimene lahkub lehelt ühtegi klikki tegemata ning potentsiaalne “ost“ jääb sooritamata. Seega on valdavale osale ettevõtjatest oluline uuendada oma kodulehti, e-poode ning muuta need nutiseadmetele kohandatuks ehk skaleeruvaks. Raha vedeleb maas, mine korja see üles!

Jutud, et  SEO ehk otsingumootorile optimeerimine on surnud, ei pea paika. Jah, pildid ütlevad rohkem kui tuhat sõna, kuid see toimib vaid sotsiaalmeedias ning küsimuse kerkides läheb inimene esmajoones siiski guugeldama. Niisiis on kirjasõna endiselt oluline, muutunud on lihtsalt SEO olemus tänu mitmetele Google’i algoritmi muudatustele viimase aasta jooksul. Paljud ehk ei mõista, aga toimunud muudatuste valguses tuleks kindlasti üle vaadata ka enda ettevõtte SEO strateegia ja lasta internetiturunduse professionaalidel tegutseda.

Saabunud aastal võiks just neile elementidele tähelepanu pöörata, et saavutada internetiavarustes maksimaalne tuntus ja usaldus. Edukat uut aastat kõigile!

Toetusin enda teadmistele ning järgnevatele artiklitele:

http://www.forbes.com/sites/ekaterinawalter/2013/12/17/2014-digital-trends-and-predictions-from-marketing-thought-leaders/

http://www.steamfeed.com/2014-digital-marketing-forecast-7-trends-watch/

Facebooki kampaaniad: rakendused vs pildireklaam

Paljud kliendid on meilt küsinud, miks valida Facebooki kampaania puhul rakendus võrreldes tava pildireklaamiga. Üks on ju märgatavalt kallim?!

Sissejuhatuseks defineeriks lahti, mis on mis et ei tekiks vääriti mõistmist.

Facebooki rakendus on sisuliselt väikene programm, mis on oma olemuselt dünaamiline. Ehk rakendus üldjuhul ei ole lihtsalt staatiline pilt. Neid “programme” tuleb eraldi programmeerida ning see eeldab juba meeskonnatööd. Näiteks koosneb rakendus alljärgnevast tegevusjadast:

  • strateegia väljatöötamine (eesmärgid, sihtrühma analüüs, eelarvestamine jpm)
  • disaini tööd
  • programmeerimistööd
  • testimistööd
  • kampaania käivitus
  • kampaania jälgimine
  • kampaania võitja teavitamine
  • kampaania sulgemine
  • kampaania järelanalüüs

Lisaks on vaja siis seda rakendust majutada turvasertifikaadiga serveris, see on juba Facebooki poolne nõue. Rakenduste tugevuseks on see, et kõiki tegevusi ja andmeid on võimalik talletada eraldiseisvasse andmebaasi. Näiteks saab koguda e-posti aadresse.

Staatiline pildireklaam, mida asjatundmatud ettevõtted massiliselt kasutavad on tegelikult Facebooki silmis illegaalne tegevus. Pilte võib oma seinal küll jagada aga seda ei tohiks teha turunduslikul eesmärgil. Hetkel ei tea küll ühtegi juhust kui kedagi oleks selle eest karistatud aga pigem on see ajaküsimus.

Andmete allikas: https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines (E 3)

Lisaks on pildireklaam kampaaniates suhteliselt iganenud ning tekitab paljudes kasutajates tülgastust ja seetõttu võib hoopis toimida antireklaamina. Ja miinuseks on ka see, et ei ole võimalik korralikult jälgida kes mida teeb ja kui palju.

Kokkuvõtteks väidame, et Facebook on üleküllastatud piltreklaamidest ja tulemusliku kampaania eelduseks on loov idee ja eristumine teostuses, mida just rakendus võimaldab. Lisaks saab kaasa väärtusliku e-mailibaasi, et teha järelmüüki.