Kodulehe optimeerimine

KODULEHE OPTIMEERIMINE EHK SEO TEENUS – OLE NÄHTAV JA KASVATA OMA ETTEVÕTET MAAILMA SUURIMAL TURUL!

Kodulehe optimeermine – parim müügimees internetis

Kodulehe või e-pood ei ole piisavalt nähtav? Usun, et nõustute kui väidame, et Google otsingutulemused on #1 müügimees maailmas

Millest alustada, kuidas saada otsingutulemustes headele positsioonidele, kes seda teenust pakub ja kuidas seda tehakse?

Kirjeldame lahti enda praktikast lähtuvalt kõige elementaarsemad aspektid, millele peaksite mõtlema.

Milleks mulle seda vaja on?

Kodulehe optimeerimine, kus seda vaja on ja milleks? Ilmselt nõustute minuga, et täna otsivad enamus inimesi toodete ja teenuste kohta infot internetist. Seega on oluline olla pildil ehk nähtav oma teenuste või toodetega otsingumootorite otsingutulemustes. Kõik äriettevõtted soovivad olla nähtavad oma teenuste ja toodetega klientidele. Statistika põhjal saab väita, et 99% inimesi ei vaata kaugemale otsingutulemustes kui esimene lehekülg. Seetõttu tekib konkurents, kes asub oma toote või teenusega otsingutulemustes eespool. Kodulehe optimeerimine on teenus, millega parandatakse interneti otsingumootorites kuvatavaid positsioone märksõnade lõikes. Siin ei maksa segamini ajada tasulist reklaami ja orgaanilist tulemust. Kodulehe optimeerimine tegeleb orgaaniliste positsioonide parandamisega. Töö tulemusena suureneb kodulehele külastajate arv märksõnadega, mis on vastavuses Teie toodete või teenustega. See omakorda kasvatab teenuste või toodete tarbimist.

Kuidas tehakse?

Iga projektiga on oluline teostada SEO analüüs. SEO analüüsis käsitletakse märksõnasid, millele on mõistlik keskenduda, konkurente sihtturul, valdkonna spetsiifikat ning kodulehe SEO auditit. Kõik see oleks sisendiks järgnevatele töödele ehk sellest kujuneb SEO strateegia.

Peale analüüsi ning strateegia kujunemist teostatakse peamiselt kahte tüüpi töid. Tööd jagunevad lehe sisemisteks ja lehe välimisteks töödeks. Sisemised tööd on seotud kõigega, mis on kodulehel. Lehe välimised tööd on seotud kõigega, mis asub kodulehest väljaspool.

Sisemiste tööde hulgas on näiteks kodulehe koodivigade parandused, struktuuri ja sisu optimeerimine, tehnilised parendamistööd tõstmaks kasutajasõbralikkust. Tihti on elementaarsed asjad nagu kodulehe pealkirjad ja kirjeldused defineerimata või hoopis sisupuu puudulik või sootuks puudu. Esmases faasis teostatakse elementaarsemad nn. “kiirabi” tööd. Lisaks sisutööd nagu artiklite loome. Samuti sisemine linkimine, piltide alt tag-id, duplikaat sisuga toimetamised, schema elemendid, jpm. Tööd, mida teha selles elemendis on palju ja tuleb keskenduda olulisele, mis toob kiireid ja jäävaid tulemusi.

Väga oluliseks on viimasel ajal tõusnud tehniline SEO. Tehniline SEO hõlmab endas peamiselt vigade parandusi koodis. Koodis olevad vead ei paista otseselt välja tavakülastajale – kuid avalduvad teatud tingimuste täitumisel näiteks katkise kodulehe näol, kus paigast on ära disain või mõni funktsionaalsus ei tööta. Kodulehte indekseerima tulnud robotit suhtuvad nendesse elementidesse proaktiivselt ja piiravad vigadega kodulehe nähtavust eos. Tehniline SEO eeldab, et SEO agentuur või spetsialist oskab juba teatud määral programmeerida.

Väliste tööde hulgas ehitatakse peamiselt tagasiviiteid kodulehele, seotakse kodulehe bränd sotsiaalmeediaga, teostatakse lokaalset SEO-d jpm. Väliseid töid teostatakse reeglina väga konkurentsitihedas valdkonnas või sellisel sihturul, kus linkide ehitamine on kohustulik.

Ja veelkord – nagu varemalt mainitud käib töö juurde pidev analüüsimine kui ka tööde fikseerimine, mida millal ja miks tehti!

KODULEHE OPTIMEERIMINE – 4 SAMMU TSÜKKEL

  • 1. Analüüs
    Kodulehe analüüs, märksõnade analüüs, konkurentide analüüs, valdkonna analüüs. Kõik need loovad sisendi SEO strateegiaks. SEO strateegia põhjal saab prognoosida tööde mahtu ning prioriteete.
  • 2. Onsite ehk kodulehe sisemised tööd
    Lehe parendamine nii koodis kui ka sisus. Siia alla kuulub tehniline töö kui ka sisutekstidega toimetamine. Lehe üldist SEO sõbralikkust tõstetakse selliselt, et see oleks meeldiv nii otsingumootori robotile kui ka lehte külastavale inimesele.
  • 3. Offsite ehk kodulehe välimised tööd
    Väliste linkide ehitamine. Sotsiaalmeediaga sidumine ja paljud tööd, mis aitavad tõsta lehe autoriteetsust otsingumootori silmis.
  • 4. Monitoorimine ja raporteerimine
    Märksõnade, positsioonide ja üldise nähtavuse monitoorimine. Samuti jälgime konkurente ja nende tegemisi. Lisaks raporteerimine tulemustest kliendile.

Kui kiiresti tulevad tulemused

Võttes näiteks meie praktika põhiselt keskmise kliendi, keskmise raskusastmega sihtriigis võib väita, et esimesed tuntavad tulemused saabuvad keskmiselt 6 kuu pealt. Mõnikord varem, mõnikord hiljem.

Kas saab anda garantiisid?

100% garantiisid paraku antud valdkonnas lubada ei saa. Tegemist on ikkagi pideva konkurentsiga, kus teised osapooled kõik toimetavad enda huvides ning x faktorid on pidevas muutumises.

Palju maksab kodulehe optimeerimine?

Hind tuleneb töö mahust. Mida keerulisem valdkond ja sihtturg seda rohkem on vaja teostada sisendtöid. Orienteeruvad mahud algavad lihtsamatel turgudel 250€ ja lõppevad keerulistel turgudel tuhandetes eurodes. Hinnastamisel teostame eelanalüüsi, et hinnata potentsiaalset töömahtu.

Mis riikides oleme toimetanud?

Oleme tuttavad Eesti, Soome, Rootsi, Norra, USA, Inglismaa, Kanada, Saudi-Araabia, Austraalia, Šveitsiga. Usume, et meie kogemustepagas on piisav, et julgeme vastu võtta ükskõik millise väljakutse.

KUIDAS TULEMUSI MÕÕTA?

SEO tulemusi mõõdetakse peamiselt märksõnade positsioonidega. Kui valitud märksõna, mis ennem ei figureerinud esimesel otsingutulemuste lehel tõuseb esimesele lehele ja seal veel võimalikult kõrgele – loetakse eesmärk saavutatuks. Kliendid tavaliselt tunnetavad tulemusi hetkel kui märksõnad on saavutanud head positsioonid päringute või ostude kaudu. Iga kuu raporteerime kliendile tulemustest ning tehtud töödest.

Tulemuste kõige paremaks kaardistamiseks tuleks Google Analytics-sisse seadistada e-poe või kontaktivormida jälgimine. See aitab väga lihtsalt aru saada investeeringu tasuvusest mingisse internetikanalisse sh. ka SEO töödesse.

Marketing Sharksi kliendi näide:

Sihtturg: Inglismaa

Periood: 1 aasta

Konkurents: väga kõrge

Tulemused veebruar 2018 võrrelduna veebruar 2019:

UK käibe võrdlus kuu põhiselt aasta ennem ja pärast: 624%

Külastuste kasv: 7870%

 

Soovite olla Google otsingus nähtav?

Võtke meiega ühendust ja kasvatage oma orgaanilist nähtavust juba täna!