Kodulehe optimeerimine

KODULEHE OPTIMEERIMINE EHK SEO TEENUS – OLE NÄHTAV JA KASVATA OMA ETTEVÕTET MAAILMA SUURIMAL TURUL!

Kodulehe optimeermine – parim müügimees internetis

Kodulehe või e-pood ei ole piisavalt nähtav? Usun, et nõustute kui väidame, et Google otsingutulemused on #1 müügimees maailmas

Millest alustada, kuidas saada otsingutulemustes headele positsioonidele, kes seda teenust pakub ja kuidas seda tehakse?

Kirjeldame lahti enda praktikast lähtuvalt kõige elementaarsemad aspektid, millele peaksite mõtlema.

Milleks mulle seda vaja on?

Kodulehe optimeerimine, kus seda vaja on ja milleks? Ilmselt nõustute minuga, et täna otsivad enamus inimesi toodete ja teenuste kohta infot internetist. Seega on oluline olla pildil ehk nähtav oma teenuste või toodetega otsingumootorite otsingutulemustes. Kõik äriettevõtted soovivad olla nähtavad oma teenuste ja toodetega klientidele. Statistika põhjal saab väita, et 99% inimesi ei vaata kaugemale otsingutulemustes kui esimene lehekülg. Seetõttu tekib konkurents, kes asub oma toote või teenusega otsingutulemustes eespool. Kodulehe optimeerimine on teenus, millega parandatakse interneti otsingumootorites kuvatavaid positsioone märksõnade lõikes. Siin ei maksa segamini ajada tasulist reklaami ja orgaanilist tulemust. Kodulehe optimeerimine tegeleb orgaaniliste positsioonide parandamisega. Töö tulemusena suureneb kodulehele külastajate arv märksõnadega, mis on vastavuses Teie toodete või teenustega. See omakorda kasvatab teenuste või toodete tarbimist.

Kuidas tehakse?

Iga projektiga on oluline teostada SEO analüüs. SEO analüüsis käsitletakse märksõnasid, millele on mõistlik keskenduda, konkurente sihtturul, valdkonna spetsiifikat ning kodulehe SEO auditit. Kõik see oleks sisendiks järgnevatele töödele ehk sellest kujuneb SEO strateegia.

Peale analüüsi ning strateegia kujunemist teostatakse peamiselt kahte tüüpi töid. Tööd jagunevad lehe sisemisteks ja lehe välimisteks töödeks. Sisemised tööd on seotud kõigega, mis on kodulehel. Lehe välimised tööd on seotud kõigega, mis asub kodulehest väljaspool.

Sisemiste tööde hulgas on näiteks kodulehe koodivigade parandused, struktuuri ja sisu optimeerimine, tehnilised parendamistööd tõstmaks kasutajasõbralikkust. Tihti on elementaarsed asjad nagu kodulehe pealkirjad ja kirjeldused defineerimata või hoopis sisupuu puudulik või sootuks puudu. Seega on kodulehe tegemine SEO aspektist väga oluline – et saaks kaetud ka SEO jaoks olulised punktid. Siiski tihti seda ei tehta ja seetõttu esmases faasis teostatakse elementaarsemad nn. “kiirabi” tööd. Lisaks sisutööd nagu artiklite loome. Samuti sisemine linkimine, piltide alt tag-id, duplikaat sisuga toimetamised, schema elemendid, jpm. Tööd, mida teha selles elemendis on palju ja tuleb keskenduda olulisele, mis toob kiireid ja jäävaid tulemusi.

Väga oluliseks on viimasel ajal tõusnud tehniline SEO. Tehniline SEO hõlmab endas peamiselt vigade parandusi koodis. Koodis olevad vead ei paista otseselt välja tavakülastajale – kuid avalduvad teatud tingimuste täitumisel näiteks katkise kodulehe näol, kus paigast on ära disain või mõni funktsionaalsus ei tööta. Kodulehte indekseerima tulnud robotit suhtuvad nendesse elementidesse proaktiivselt ja piiravad vigadega kodulehe nähtavust eos. Tehniline SEO eeldab, et SEO agentuur või spetsialist oskab juba teatud määral programmeerida.

Väliste tööde hulgas ehitatakse peamiselt tagasiviiteid kodulehele, seotakse kodulehe bränd sotsiaalmeediaga, teostatakse lokaalset SEO-d jpm. Väliseid töid teostatakse reeglina väga konkurentsitihedas valdkonnas või sellisel sihturul, kus linkide ehitamine on kohustulik.

Ja veelkord – nagu varemalt mainitud käib töö juurde pidev analüüsimine kui ka tööde fikseerimine, mida millal ja miks tehti!

KODULEHE OPTIMEERIMINE – 4 SAMMU TSÜKKEL

  • 1. Analüüs
    Kodulehe analüüs, märksõnade analüüs, konkurentide analüüs, valdkonna analüüs. Kõik need loovad sisendi SEO strateegiaks. SEO strateegia põhjal saab prognoosida tööde mahtu ning prioriteete.
  • 2. Onsite ehk kodulehe sisemised tööd
    Lehe parendamine nii koodis kui ka sisus. Siia alla kuulub tehniline töö kui ka sisutekstidega toimetamine. Lehe üldist SEO sõbralikkust tõstetakse selliselt, et see oleks meeldiv nii otsingumootori robotile kui ka lehte külastavale inimesele.
  • 3. Offsite ehk kodulehe välimised tööd
    Väliste linkide ehitamine. Sotsiaalmeediaga sidumine ja paljud tööd, mis aitavad tõsta lehe autoriteetsust otsingumootori silmis.
  • 4. Monitoorimine ja raporteerimine
    Märksõnade, positsioonide ja üldise nähtavuse monitoorimine. Samuti jälgime konkurente ja nende tegemisi. Lisaks raporteerimine tulemustest kliendile.

Kui kiiresti tulevad tulemused

Võttes näiteks meie praktika põhiselt keskmise kliendi, keskmise raskusastmega sihtriigis võib väita, et esimesed tuntavad tulemused saabuvad keskmiselt 6 kuu pealt. Mõnikord varem, mõnikord hiljem.

Kas saab anda garantiisid?

100% garantiisid paraku antud valdkonnas lubada ei saa. Tegemist on ikkagi pideva konkurentsiga, kus teised osapooled kõik toimetavad enda huvides ning x faktorid on pidevas muutumises.

Palju maksab kodulehe optimeerimine?

Hind tuleneb töö mahust. Mida keerulisem valdkond ja sihtturg seda rohkem on vaja teostada sisendtöid. Orienteeruvad mahud algavad lihtsamatel turgudel 250€ ja lõppevad keerulistel turgudel tuhandetes eurodes. Hinnastamisel teostame eelanalüüsi, et hinnata potentsiaalset töömahtu.

Mis riikides oleme toimetanud?

Oleme tuttavad Eesti, Soome, Rootsi, Norra, USA, Inglismaa, Kanada, Saudi-Araabia, Austraalia, Šveitsiga. Usume, et meie kogemustepagas on piisav, et julgeme vastu võtta ükskõik millise väljakutse.

KUIDAS TULEMUSI MÕÕTA?

SEO tulemusi mõõdetakse peamiselt märksõnade positsioonidega. Kui valitud märksõna, mis ennem ei figureerinud esimesel otsingutulemuste lehel tõuseb esimesele lehele ja seal veel võimalikult kõrgele – loetakse eesmärk saavutatuks. Kliendid tavaliselt tunnetavad tulemusi hetkel kui märksõnad on saavutanud head positsioonid päringute või ostude kaudu. Iga kuu raporteerime kliendile tulemustest ning tehtud töödest.

Tulemuste kõige paremaks kaardistamiseks tuleks Google Analytics-sisse seadistada e-poe või kontaktivormida jälgimine. See aitab väga lihtsalt aru saada investeeringu tasuvusest mingisse internetikanalisse sh. ka SEO töödesse. Peamine indikaator kliendi jaoks on reaalsete päringute ja ostude arv. Seda saab lihtsalt mõõta võrdluses eelneva perioodiga.

Marketing Sharksi kliendi näide:

Sihtturg: Inglismaa

Periood: 1 aasta

Konkurents: väga kõrge

Tulemused veebruar 2018 võrrelduna veebruar 2019:

UK käibe võrdlus kuu põhiselt aasta ennem ja pärast: 624%

Külastuste kasv: 7870%

 

Soovite olla Google otsingus nähtav?

Võtke meiega ühendust ja kasvatage oma orgaanilist nähtavust juba täna!













20 nippi tõstmaks oma kodulehe nähtavust

1. Olge kannatlik. Hea tulemus ei tule üleöö, vaid nõuab pidevat tööd. Hea on tuua võrdlust Olümpia mängudega. Olümpiavõitjaks ei saada kohe vaid aastate pikkuse treeningute tulemusena. Google on mammut. Mammut on suur ja aeglane. Tööd mida tehakse võetakse arvesse alles mingi aja pärast, mitte koheselt. Seega töö ongi selline, kus tehakse üks samm teise järel ja trepist üles.

2. Liitu erinevate foorumite ja Facebooki gruppidega, milles käsitletakse SEO-d. Mitu pead on parem kui üks pea. Tihti jagatakse häid soovitusi ja tulemuslugusid täiesti tasuta. Ja inimene õpib terve elu.

3. Lisa oma kodulehele kindlasti analüütika. Tasuta on saadaval Google Analytics. Mõõtmine annab aimu tulemustest. Nagu kooliski, hinded näitavad teie arengut. Samuti tuleks analüütika andmete põhjal fikseerida tänane olukord ja panna paika eesmärgid, kus te soovikiste olla näiteks aasta pärast. Kasulik oleks ka kasutada väiksemaid mikro eesmärke, et fookus ei kaoks.

4. Kohtuge ekspertidega. SEO teenusepakkujaid on ja kergem tasuline konsultatsioon aitab teid kindlasti säästa suurtematest vigadest. Jah enda vigadest õpitakse küll paremini aga kahjuks kulutab see palju aega.

5. Viige oma koduleht või epood järgmisele tasemele. Kas teie ostaksite või telliksite teenust iseendalt? Kui mitte siis leidke see resurss, et kriitilised kohad saaksid korda. Turundada on mõtet alles siis kui “ämber” peab.

6. Lisage oma koduleht Google Search Console süsteemi. See on peamine tööriist Google enda poolt, kus saate mõningate tööriistade kaudu kiiremini ja efekiivsemalt pildile. Lisaks saate ka teavitusi, kui miskit on väga kakti või puudulik.

7. Lisage Google Search Console süsteemi oma sisukorra fail (sitemap). See aitab Google robotil kiiresti teie lehte struktuuri indekseerida ja ta teeb seda oluliselt kiirimini, kui seda mitte talle ette anda.

8. Mõelge läbi ja optimeerige kodulehe struktuur. Struktuur on nagu sugupuu, kus ülevalt on tähtsad elemendid ja allapoole liikudes vähem tähtsamad elemendid. Hea oleks kui nad oleksid loogiliselt omavahel seotud ja lihtsasti mõistetavad. Keeruline ja rohmakas struktuur tekitab kasutajates probleeme õige asja leidmiseks ja muudab navigeerimise lehel keeruliseks.

9. Kasutage õigeid märksõnu. Otsingumahud märksõnadel on erinevad. Väikese otsinguga märksõnasid pole mõistlik lehe struktuuris kasutada kuna keegi ei otsi neid. Tihti asendussõna või kääne võib muuta märksõna otsingute arvu märgatavalt. Kontrollimaks märksõnade otsingutemahtusi on saadaval mitmeid tasuta kui ka tasulisi tööriistasid. Nagu näiteks : Ubbersuggest , Google Adwords jms.

10. Kasutage pealkirjasid korrektselt. Pealkiri on nagu raamatu puhulgi kõige suurem müügi argument. Kehv pealkiri ei kutsu inimesi teie lehele klikkima ja kaudselt ka robotit peavad seda mitte atraktiivseks. Milline on hea pealkiri. SEO klassikud on sellele vastanud selliselt. Hea pealkiri sisaldab endas suure otsinguga märksõna ja brändinime. Nagu näiteks Kodulehe optimeerimine – Marketing Sharks. Tihti on pealkirjad väga vildakad. Nagu näiteks Avaleht vms.

11. Kasutage meta kirjeldusi ehk meta description lahendust kodulehel. Need on lühikirjeldused antud lehest mida kuvatakse Google otsingus pealkirja alla. Kui seda mitte kasutada, võtab robot ise kodulehe sisust enda arvates kõige parema koha ja kuvab seda seal. Kasutage seda elementi enda jaoks maksimaalselt ära, kirjutades sinna oma tootest või teenustest selliselt, mis ka inimesi kõnetab. Kindlasti pidage siin silmas seda, et tähemärkide arv on seal piiratud. Klassikaliselt oleks mõistlik arvestada 155 tähemärgiga. Vastasel juhul lõigatakse lõpu osa kolme punktiga maha. Ja liiga lühike kirjeldust jällegi on kasutamata potentsiaal.

12. Sisu peaks orienteeritud olema ikkagi kasutajale, mitte otsingumootoritele. Hea sisu tagab hea kasutajastatistika põrkemäära, sessiooni pikkuste ja muus sarnases. Liiga märksõnakeskne sisu tekitab lugejates ebameeldivust ja ega ka otsingumootorite robotid on juba piisavalt arukad, et aru saada kas sisu on mõeldud enda upitamiseks või külastajale mingi probleemi lahendamiseks.

13. Unikaalne sisu on samuti väga oluline. E-poodide peamiseks nõrgaks kohaks ongi unikaalsuse välja toomine toodete kirjelduses ja pealkirjades kui ka sisus. Jah see nõuab palju aega aga tulemus on seda väärt.

14. Kasutage ankurviiteid oma kodulehe siseselt. See tähendab, et kui viitate mingile tootele, lehele, kategooriale või mujale kasutage viite all olevat sõna sellise märksõnaga, millega soovite, et see leht oleks nähtav.

15. Ehitage teadlikult linke enda lehe jaoks. Ülevaated teistelt lehtedelt teist, pressiteated, partnerite viited, kataloogid jpm. Jah need aitavad tõsta teie lehe autoriteetsust ja see omakorda tõsta lehe väärtust ka otsingumootorite silmis. Silmas tuleks pidada seda, et teeksite seda orgaaniliselt ehk ei kasutaks illegaalseid lingifarme vms., mis võivad teile hoopis kahju tuua.

16. Pressiteadete tehnikat kasutades olge kindlasti strateegiline ja mõelge oma sõnum läbi. Siin pigem kehtib ültus “9 korda mõõda ja 1 kord lõika”. Korralik pressiteade (hea sisuga ja pikem kui 300 sõna), korralikus allikas võib anda märkimisväärse külatuste kasvu nii läbi pressiteate kui ka google otsingu.

17. Alustage oma blogi või uudiste lehega. Raske on head ja pikka sisu kirjutada toodete või teenuste alla. Oluliselt lihtsam on oma valdkonna uudiseid jagada läbi blogi. Jah otsigumootorid väga armastavad blogi. Kui soovite ikkagi keskmisest suurema konkurentsiga turul pildile saada siis ainuüksi maandumislehega seda saavutada on väga väga raske. Blogi aitab palju kaasa…

18. Kasutage sotsiaalmeedia kanaleid mõistlikult. Ei ole mõtet spämmida ja kassi pilte igale postitusele lisada, et saada nn. “reach”-i. Päeva lõpus on oluline inimese “kvaliteetne” külastus ja seda ei saa petta ega meelitada kellegilt välja.

19. Kasutage lokaalset SEO-d. Paljud ettevõtted ei ole siiani kursis, et Google kaardirakendusele saab vabalt tekitada oma ettevõtte konto, mida saate ise hallata. Mobiiliotsingutes on see väga kriitiline element, et just teie ettevõte oleks nähtav teatud regioonis.

20. Olge kursis Google muudatuste ja reeglitega. Parandage ja uuendage oma kodulehte vastavalt google ametlikele juhenditele ja teiega on kõik hästi. Ignoreerides neid kaote üsna kiiresti pildilt. Järgides olete kindlasti konkurentidest sammu ees ja maksimaliseerite oma kodulehe nähtavust.