Mobiilne reklaam eile, täna ja tulevikus

14. oktoober 2013
2
Minutit lugemiseks

Sel ajal, kui mobiilsed seadmed üha enam populaarsust koguvad, kogub populaarsust ka mobiilne turundus. Kui viimased uuringud näitavad, et aasta aega tagasi oli Eestis nädala lõikes mobiilibrauserite osakaal 11-12 protsenti, siis nüüd on see 20 protsendi juures ja kasvamistrend jätkub. Samal ajal on Inglismaal statistika näidanud, et UK mobiilse reklaami kulutus 2013. aasta esimesel poolel (€509m) kasvas 127% võrra eelmise aasta sama perioodiga.

Andmed pärinevad IAB (UK Internetireklaami büroo) raportil, mis leidis et mobiilne reklaam moodustab nüüd juba 14.1% kogu digitaalsele reklaamile kulutatud summast – see on peaaegu topelt eelmise aasta sama perioodi 7.2%-st. Lisaks sellele kasvas mobiilne videoreklaam 1,260% 2012. esimese poole €2 miljonist €27 miljonini 2013. aasta esimesel poolel. Makstud otsingureklaam moodustas enamiku (63%) mobiilsest reklaamikulutusest ning sellele kulutati 2013. aasta esimesel poolel €321m eurot.

Kokku näitavad IAB andmed, et UK digitaalse reklaami kulutused jõudsid rekordilise 3.6 miljardi Euroni 2013. esimesel poolel.

Teistes valdkondades näitavad IAB andmed et:

  • Videoreklaam kasvas 86% €160 miljonini.
  • Sotsiaalmeediareklaam kasvas 53% €287 miljonini, kusjuures viimase kolme aasta jooksul on sotsiaalmeediakulutused tõusnud pea kolmekordselt (285%).
  • Makstud reklaam (sh. Google Adwords) kasvas 18.9% 2.14 miljardi Euroni, mis on 59% protsenti kogu digitaalsest reklaamist.

Analüütikurifma BIA/Kelsey on ennustanud, et mobiilsete otsingute hulk möödub 2015. aastaks lauaarvutite otsingute hulgast. Järgnevas graafikus näeme nende prognoosi, kus helebeež joon tähistab lauaarvutite otsingute hulka miljardites ning pruun joon mobiilsete otsingute oma.

Allolev graafik näitab protsentuaalselt teemasid, milleks kasutavad USA elanikud mobiilseid otsinguid. Nagu näha, on meelelahutusvaldkond esikohal, selle järel uudised ning peale seda veidi laiem teema, ‘üldteadmised’.

Huvitav oleks ka ära märkida siinkohal, et:

  • 77% mobiilsetest otsingutest teostatakse töölt või kodust, ning 17% neist toimuvad siis, kui kasutaja on liikvel.
  • Poodlemisega seotud otsingud (7%) toimuvad kõige enam just sel hetkel, kui inimene on ise poes.
  • Mobiilsed otsingud on kõige populaarsemad õhtusel perioodil, kusjuures 22% otsingutest toimuvad kella 20 ja kesköö vahel.

Ilmselgelt on mobiilne reklaam tulevik, ning ennustatakse, et juba mõne aasta jooksul möödub mobiilse reklaami osatähtsus lauaarvutite ja sülearvutite omast. Selline statistika näitab, et need, kes alustavad juba varakult tulevikutrendidega kaasnemisega saavad sellest kõige rohkem kasu, kuna selleks ajaks, kui on mobiil põhiline, on varajastel liitujatel juba kogemust rohkem, et turgu enda kasuks pöörata. Ei saa ka ütlemata jääda järgnev: et saavutada mobiilses valdkonnas parimad võimalikud tulemused, on ütlemata tähtis see, et koduleht vastaks standarditele.

Kas teie olete mobiilseks ajastuks valmis? Milline on teie koduleht, kui vaadata seda telefoni või tahvelarvuti ekraanilt? Kuidas olete te Google’is kättesaadav, nii lauakatele kui ka mobiilseadmetele? Jagage oma arvamust kommentaaride lahtris või meie Facebookis.

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile