SEO märksõnad ja nende valimine

Enamus ettevõtteid on teadlikud, et kliendid otsivaid nende teenuseid ja tooteid märksõnade abil.

Saame seda ainult kinnitada. Märksõnade õige valik on kodulehe optimeerimise seisukohast väga oluline.

Selles postituses käsitlen seda temaatikat ja annan lühiülevaate – kuidas teha märksõnade esmast analüüsi.

Kodulehe optimeerimine algab alati analüüsist. Analüüsi üks tähtsamaid osasid on märksõnade analüüs. Märksõnad peavad olema sellised, mis kliendile kõige rohkem kasu toovad. See tähendab, et nad peavad olema valdkonna, toote ja teenuste põhised. Ehk kui keegi neid märksõnu otsib ja klikkides teie kodulehe lingile oleks märksõna vastavuses lehe sisuga.

Kuidas teha õige valik märksõnadest?

Kõigepealt kirjutage üles 5-10 toodet ja teenust, mida teie ettevõte pakub. Nüüd proovige sättida nad tähtsuse järjekorda äriliselt. Milline sõna oleks see kõige tähtsam (ka rahaliselt) ja niiviisi reastage sõnad tähtsuse järjekorda.

Järgnevalt paluge mõnda head klienti või sõpra või kasvõi töökaaslast teha nendest sõnadest omakorda 5 märksõnaline valik.

Miks see oluline on? Seda seetõttu, et ei tekiks nn. ainult ühepoolset nägemust. Tihti firma enda töötajad arvavad, et kliendid otsivad neid nende märksõnadega, kuid reaalsuses võib olukord teine olla. Kliendid, partnerid jne. võivad otsida teid hoopis teiste sõnadega kuna nad ei valda sellist toote ja teenuse põhist informatsiooni nagu firma oma töötajad.

Järgmiseks on vaja uurida märksõnade statistikat. Kui palju selliseid sõnu otsitakse ja millises võtmes peamiselt.

Selleks on mitmeid tööriistasid saadaval. Kõige levinumad on Google Trends, Google AdWords Keyword Planner, Keyword Tool.

Soovitan alustada Keyword Tool-ist: http://keywordtool.io

Minnes Keyword Tooli lehele, kirjutage suurde lahtrisse need 5 märksõna, mis eelnevalt valitud said. Seda kordamööda. Oluline on ka google.ee valida, et tulemused oleksid ikka Eesti põhised.

Kui see tööriist tulemused väljastab näete te vasakul märksõnade kombinatsioone, kuidas teie poolt antud märksõna otsitakse. Sealt võite saada ideid, mille peale te varem ei tulnud. Vajadusel võite eelnevalt valitud märksõna asendada.

Siin tasuks ära mainida ka, et märksõna võib koosneda ka mitmest märksõnast. Näiteks: rehvivahetus Tallinnas, kodulehe tegemine jne.

Teiseks tööriistaks peaks olema Google AdWords Keyword Planner. NB! see eeldab AdWordsi konto olemasolu. Vajadusel saate ka selle konto luua. Kui teil on konto juba olemas saate logida sinna sisse: https://adwords.google.com/KeywordPlanner



Järgnevalt tuleb valida: otsingumahu andmete ja trendide hankimine. Seal sisestate võimalikult palju märksõnu erinevates variatsioonides. Sihtriigiks ikka Eesti ja edasi näetegi otsingumahtude vahemike. Vahemike näete sellisel juhul, kui teie Google AdWordsi teenuse kulutase ei ole piisavas mahus. Kui aga olete piisavalt raha Google AdWords‘ile kulutanud, siis näete ka täpseid numbreid, kui palju mingit märksõna otsitakse.

Vastavalt otsingumahule tuleb valida just need sõnad, mis on suurema otsingumahuga.

Kokkuvõtteks tuleb teha loogiline valik oma teenustest / toodetest ja siis kontrollida statistilisi näitajad, leidmaks need kõige efektiivsemad märksõnad.