Veebiarendus – kuidas hinnata veebiarendaja kvaliteeti?

Tihtipeale on vaja otsustada, millist veebiarendajat eelistada. Kui hind ja muud elemendid võivad kattuda ja otsustamine on keeruline võib appi tulla kvaliteedi mõõtmine. Kvaliteedi mõõtmine just rohujuure tasandil. Milline on arendaja kvaliteet konkreetselt programmeerimisel. Kuidas seda siis mõõta ja hinnata?

Test #1: W3C standardi mõõtmine

Mida näitab?
Näitab kui palju arendaja jälgib veebistandardeid.

Selle mõõtmiseks klikkige järgneval lingil : W3C validator. Avanevasse aknasse kirjutage kodulehe aadress, mida soovite kontrollida. Peale seda klikkige lihtsalt nupul Check. Toimub väike protsessimine ning peale protsessi kuvatakse tulemused results real. Kui ühtegi viga ei leitud on sõnum roheline, kui leiti vigu on teade punane koos vigade arvuga ja lisaks on kuvatud ka nn. hoiatused kollasega. Ideaalne variant on kui vigu ei leitud. Paratamatult aga tänapäeval kasutatakse erinevaid valmismooduleid, mida siis vastavalt kliendile kohendatakse ja mõningad vead võivad ikkagi sisse jääda ning lisaks võivad rolli mängida ka uuendused veebistandardites jms. Marketing Sharks on enda jaoks seadnud eesmärgi, et kuni 10 viga on veel OK. Kui aga vigu juba kipub üle 10 minema võiks juba arendajat süüdistada kerges lohakuses ja veebistandardite mitte jälgimises. Kui aga vigu on juba sadades siis see ei kannataks isegi enam kriitikat.

Test #2: Internetilehitsejate ehk browserite test

Mida näitab?
Näitab kas kodulehekülg on toimiv erinevates internetilehitsejates.

Testimiseks on saadaval palju erinevaid tööriistu nii tasulisi kui ka tasuta. Ning alati on võimalik testida käsitsi ehk reaalselt proovides erinevaid lehitsejaid.

Marketing Sharks kasutab vajadusel Sauce Labs-i kui ka manuaalset meetodit. Testides tuleks jälgida väljanägemist erinevates lehitsejates ehk kas kõik elemendid on omas kohas ja kas kõik funktsionaalsused toimivad korralikult.

Lihtsam ja käepärasem variant oleks lihtsalt ise proovida erinevates lehitsejates kodulehekülge testida manuaaselt.

Test #3: Seadmete test

Mida näitab?
Kas leht on toimiv erinevates nutiseadmetes ja arvutites. Lisaks võimalik kontrollide skaleeruvust ja selle toimimist.

Testimiseks on samuti saadaval erinevaid tööriistu. Kuid kõige kindlam on testida käsitsi.
Marketing Sharks kasutab siin käsitsi meetodit ehk tahvelarvuteid, nutitelefone ja sülearvuteid. Nagu lehitsejate testis nii ka siin tuleks jälgida väljanägemist ja funktsionaalsust.

Test #4: Veebilehe kiirus

Mida näitab?
Kui kiiresti leht avaneb.

Testimiseks on vaja kasutada sõltumatuid allikaid kuna kiirus on seotud nii seadme enda kui ka asukohaga samuti mõjutab kiirust internetiteenuse pakkuja.

Tööriist #1: Google Webspeed
Annab hinde 0 kuni 100 skaalal. Mida suurem on number seda parem. Keskmine tulemus on 50 ja kui tulemus kipub alla selle minema on leht liiga aeglane ning tekitab külastajates frustatsiooni. Kaudselt mõjutab ka see element kodulehe nähtavust otsingumootorites.

Tööriist #2: GTmetrix
Annab hinde A kuni E nagu koolis. Ja hinnete loogika on samuti sarnane kooliga. Kui saate A on kõik super kui E on asi ikka väga kehva.

Testimiseks on veel lisaks mitmeid erinevaid võimalusi aga need on peamised, mis annavad väikese ülevaate arendaja portfooliost ja tema kvaliteedist.

Rõõmsat katsetamist!