Internetiturunduse trendid aastal 2014

Uuel aastal uued tuuled! Algaval 2014. aastal oleks oluline heita pilk arenevatele ning värsketele trendidele e-turunduses. Selleks, et kokku viia potentsiaalset klienti Sinu poolt pakutavate toodete ning teenustega, ei tohiks unustada digitaalmeedia võidukäiku.

Turundajate huulilt võib aastal 2014 kuulda tihti sõnapaari content marketing ehk sisuturundus, mis lähtub eeldusest, et muutes turundussõnumid inimestele väärtuslikeks ja informatiivseteks, kaasneb nende klientide tulv, kes on ka reaalselt konkreetse toote või teenuse sihtgrupiks. Sisuturundus aitab hoida tähelepanu konkreetsel kaubamärgil ning tugevdada bränditruudust, mis on kasvavas konkurentsis eriti oluline. Heaks viisiks näiteks blogi kirjutamine, et kujundada endast kuvand kui arvamusliidrist ning voilà! fännibaas suureneb, usaldus kasvab ning kliente hakkab juurde kogunema. Olulisteks märksõnadeks siinkohal ka tarbijate soovide kuulamine, nende kaasabil toodete/teenuste loomine ning klienditeeninduse taseme tõstmine.

Mis puudutab aga sotsiaalmeediat, siis viimasel ajal ollakse Facebookis endast info jagamisega ettevaatlikud ning lisaks ei soovita tohutut reklaamitulva news feedi, mis muudab olulise info eristamise raskemaks. Seega on ettevõtetel aina raskem tarbijate tähelepanu võita ja uutel ettevõtetel keerulisem alustada. Näiteks UK noorte hulgas on Facebook juba alustanud aeglast allakäiguteed, eestlaste hulgas ei ole sellist tendentsi veel täheldatud, kuid tõde on, et tarbijad on igal juhul nõudlikumad. Kampaaniate teostamine toob tulu selliste ettevõtete puhul, kel on juba suur fännide hulk ning mis pakuvad tooteid ja teenuseid otse lõpptarbijale. Siinkohal heaks näiteks elektroonika müüjad, rõivabrändid, spaad jm. Sotsiaalmeedias jätkavad tõusutrendi Instagram, Google+, LinkedIn ja ka Pinterest.

Pole vist ka uudis, et nutiseadmed abistavad inimesi nii tööl, kodus kui puhkehetkel, saadavad meid kontoris, bussis ja diivanil lesides. Aina kasvav hulk inimesi teeb ostuotsused veebilehti telefonis või tahvelarvutis sirvides. Kui  koduleht pole käepärane ja mugav, siis bounce rate ehk põrkemäär kasvab, mis tähendab seda, et inimene lahkub lehelt ühtegi klikki tegemata ning potentsiaalne “ost“ jääb sooritamata. Seega on valdavale osale ettevõtjatest oluline uuendada oma kodulehti, e-poode ning muuta need nutiseadmetele kohandatuks ehk skaleeruvaks. Raha vedeleb maas, mine korja see üles!

Jutud, et  SEO ehk otsingumootorile optimeerimine on surnud, ei pea paika. Jah, pildid ütlevad rohkem kui tuhat sõna, kuid see toimib vaid sotsiaalmeedias ning küsimuse kerkides läheb inimene esmajoones siiski guugeldama. Niisiis on kirjasõna endiselt oluline, muutunud on lihtsalt SEO olemus tänu mitmetele Google’i algoritmi muudatustele viimase aasta jooksul. Paljud ehk ei mõista, aga toimunud muudatuste valguses tuleks kindlasti üle vaadata ka enda ettevõtte SEO strateegia ja lasta internetiturunduse professionaalidel tegutseda.

Saabunud aastal võiks just neile elementidele tähelepanu pöörata, et saavutada internetiavarustes maksimaalne tuntus ja usaldus. Edukat uut aastat kõigile!

Toetusin enda teadmistele ning järgnevatele artiklitele:

http://www.forbes.com/sites/ekaterinawalter/2013/12/17/2014-digital-trends-and-predictions-from-marketing-thought-leaders/

http://www.steamfeed.com/2014-digital-marketing-forecast-7-trends-watch/