Soovitusturundus – uudne turunduskanal, mis teeb tulemusi!

07. september 2021
2
Minutit lugemiseks

Turundusmaastik on pidevas arengus. Tuleb uusi võimalusi ja kaovad iganenud meetodid. Üheks Marketing Sharksi poolt arendatud tööriistast on saamas üsna arvestatav müügi- ja turundustööriist. Sales leads ehk müügivihjed on oluline osa iga ettevõtte jaoks. Kui teie teenused või tooted on head siis soovitatakse neid ka teistele.

Kuidas töötab soovitusturundus?

Oletame, et teil on vaja mingit teenust – näiteks on päevakorras e-poe tegemine. Nüüd olete fakti ees, kus peate otsima endale teenusepakkuja, kes pakuks teie jaoks head lahendust. E-poe arendajaid on palju – millist neist valida ja mis kriteeriumid on olulised, et kvaliteet oleks hea ja rahanumber õiges kohas. Ei ole lihtne.

Variante, kuidas nüüd käituda on mitmeid. Klassikaline lähenemine on teenusepakkuja googeldamine ja päringute tegemine. Peamiselt lähtutakse infost, mida saadakse, kas erinevatelt reklaamipindadelt/keskkondadest või google otsingust endast. Lisaks vaja veel teenusepakkuja tausta uurida jne. Valiku põhiselt tuleb veel mõningatega kohtuda või täpsustavad vastuseid anda ja siis veel on vaja millegi alusel otsustada. Keeruline ja pikk protsess, mis ei garanteeri siiski 100% edu ja õnnestumist.

Soovitusturundus töötab aga teistmoodi. Teil tekib vajadus mingi teenuse või toote järgi. Te uurite oma tuttavatelt kedagi, kes selle mure saaks lahendatud või oskaks teile kedagi soovitada. Ja siis tulebki soovitus tuttavalt. Teie tuttav on eelnevalt ilmselt antud teenuse- või tootepakkujaga kokku puutunud või teab neid, sest muidu ta ju neid ei soovitaks. Seega viiakse risk alla sellega, et valite teadmatusest vale teenuse- või tootepakkuja. 

Kui siia lisada ka juurde see, et teenuse- või tootepakkuja saab ka hea müügivihje, mis suure tõenäosusega on ka müük. On juba kaks osapoolt võidus. Teie saate tõenäoliselt hea toote või teenuse ning teenuse- või tootepakkuja uue kliendi.

Hea oleks nüüd ka teenuse- või tootepakkujal premeerida väikese rahaga soovitajat kuna ta ju otseselt tegi nende eest turundust ja müüki. Näiteks 10% kasumist ja suure tõenäosusega see soovitaja on peale seda väga motiveeritud seda sama teenuse- või tootepakkujat uuesti soovitama.

Ehk siis kokkuvõttes kolm osapoolt saavad kasu – fenomenaalne. 

Leadfellow aitab jälgida ning monitoorida neid müügivihjeid kuna tihti ei pruugi kõik need e-kirjad ja telefonikõned olla meeles ja raske on ka aru saada, mis staatuses mingi vihje on. Igaljuhul Marketing Sharks on läbi aastate päris palju kasu saanud just läbi soovituste ja sealjuures alati on meeles ka peetud soovitajat väikese preemiaga müügivihje saatmise eest.

Proovige ise järgi, konto loomine nii teenusepakkujana kui ka soovitajana on tasuta.

Leadfellow – Grow your business with us

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile