E-poe tegemine

E-poe arendused WordPressile – maailma kõige enamlevinud platvormile

E-poe tegemine WordPressile - turvaline valik

Soovite uut e-poodi?

Millist platvormi valida? Milline on see protsess?

Kirjeldame lahti enda praktikast lähtuvalt kõige elementaarsemad aspektid, millele peaksite mõtlema.

E-poe tegemine – küsimused, millele peaksite kohe alguses mõtlema:

Tundub keeruline ja küsimusi on rohkem, kui vastuseid?

Leppige meiega kokkusaamine kokku juba täna, selgitame teile mida peaks e-poe tegemise juures silmas pidama!














Millist platvormi valida ja miks?

E-poode saab arendada täiesti nullist või valida platvorm, millele seda ehitada. Esimest varianti kasutati aastakümmneid tagasi, kui polnud veel piisavalt häid ja mugavaid platvorme, kuhu e-poodi luua. Täna on enamuses e-poe arendused ikkagi loodud mingile kindlale platvormile ehk põhjale. See aitab arenduses säästa aega ehk raha. Maailmas enamlevinud platvormid on WordPress, Magento ja Prestashop. On ka niinimetatud rendiplatvormid, kus renditakse e-poode aga need on täiesti teine liiga ja ei kuulu klassikalise e-poe arenduse alla, kuna arendused on piiratud ja rentimine ei ole omamine. Platvorm, millele ehitada sõltub kliendi vajadustest ja ka rahakotist. Väga üldiselt saab väita nii:
1) WordPress – sobib nii suurele kui ka väikesele e-poele – arendusehind keskmine, arendajaid leida lihtne.
2) Magento – sobib pigem suurele e-poele – arendusehind kallis, arendajaid väga raske leida.
3) Prestashop – sobib nii suurele kui ka väikesele e-poele – arendajaid leida keskmiselt.

Milline peaks olema eelarve?

E-poe hind tuleneb töömahust ja tunnihindest. Mitu töötundi arendaja e-poega tööd teeb ja mis on nende arenduse tunni maksumus. Sealt tulenebki e-poe maksumus. Keskmine e-pood algab ikkagi tuhandetest eurodest. Arendustund varieerub 30-100 euro vahel ning väga lihtne e-pood ikkagi eeldab korralikult teostatud töö puhul vähemalt 50h tööd. Väga odavad pakkumised on tavaliselt, kas arendaja asjatundmatus või petuskeem. Soovitame alati võtta pakkumisi mitmest kohast ja ka kohtuda arendusagentuuriga, et veenduda nende ehtsuses.

Kas valida valmispõhi või eridisain?

Valmispõhi on valmisloodud disain ja funktsionaalsus, mida kohandatakse teatud mahus kliendi jaoks vastavaks. Eridisain on nullist loodud struktuur koos disainiga ja funktsionaalsusega, mis väga täpselt ja maksimaalselt arvestab kliendi äri- ja turundusstrateegiaga. Esimene neist on lahendus ettevõttele, kes soovib kiirelt toimivat e-poodi ja kelle eelarve on piiratud. Teine variant sobib edasijõudnud ärile, kes soovib oma konkurente edestada ning saada maksimaalselt head tulemust.

Milline peaks olema sisu ja struktuur?

E-poe puhul on märkimisväärse tähtsusega toodete pildid. Kas teil on pildid toodetest olemas? Samuti tooteid tutvustavad tekstid, kas need on olemas. Tooted koondatakse kategooriatesse ja struktuur peab olema külastaja jaoks mugav ning probleemivaba. Kui teil sisu ei ole, siis saab alati seda teenusena tellida juurde. Kui teil sisu on loomisel või olemas, peate arvestama, et selle koondamine ja edastamine võib päris palju teie aega röövida.

Kuidas e-poodi ehitada nii, et seda oleks kerge turundada?

Peate arvestama sellega, et vale platvorm või rendipood on tihti pudelikaelaks turunduses. Kui arendus on piiratud, siis internetiturunduses on raske toimetada. Seetõttu peate alati veenduma või välja selgitama iga e-poe tehnilised omapärad kui ka võimalused edasiseks arendusteks.

Kas teha mitmekeelne e-pood?

Keelsus on element, mis võib päris palju muuta töömahtu arendaja kui ka sisutoimetaja jaoks. See omakorda mõjutab e-poe hinda. Kui olete suunatud teatud sihtturule, siis kas on mõtet teisi keeli sinna lisada või mitte? Kas teil on meeskonnas inimene, kes suudab pakkuda kasutajatuge antud keeles?

Milline on e-poe eluiga?

Hästi tehtud kaunikene ehk mida kvaliteetsemalt on töö teostatud seda pikem on eluiga. Tänase kiire tehnoloogia arengu juures saab keskmiseks elueaks lugeda vähemalt 5 aastat ja rohkemgi.

Turvalisus ja uuendused – kui tihti ja kas on vaja?

Ööpäevas toimub päris palju rünnakuid nii kodulehtedele kui ka e-poodidele. Kui e-poe moodulid ja põhi on vananenud ja uunedamata pikemat aega on suure tõenäosusega ühel päeval e-poe süsteemis ussike sees, kes võib üsna palju kurja korda saata. Seetõttu soovitame alati e-poode hooldada ja turvata piisavalt, et seda riski minimaliseerida. Hooldusparterina käitume proaktiivselt ja ennetame probleeme enne nende tekkimist.

Hallatavus – kui lihtne ja kas saan kõike muuta?

Tihti väiksemad platvormid on liiga keerulised või ebamugavad e-poe halduseks. Kui ühes platvormis võib tellimuse vormistamine ja toodete haldus võtta sekundeid, siis teises minuteid. Seetõttu on hea tutvuda enne halduse köögipoolega veendumaks kas see on ikka piisavalt lihte ja mugav.

E-poe analüütika, mida mõõta ja kuidas?

Keskmine konversioonimäär on 1-3%. Kas e-pood mõõdab seda? Kas arenduspartner valdab digiturunduse analüütikat? Kui mitte, siis on raske aru saada e-poe maksimaalsest kasumlikkusest. Tihti see number on halvem keskmisest ja e-poodnik peaks koos arendusagentuuriga pidevalt seda numbrit parandama läbi väikeste arenduste ja sisumuudatuste.

Edasised arendused…kes ja kuidas?

Kas arenduspartner on võimeline ja huvitatud teie edasiste väikeste ja suurtemate soovidega asju parendada? Hea partner on alati teie kõrval nii heas kui halvas.

Meie tööprotsess on läbipaistev ning annab maksimaalse tulemuse kliendi jaoks.

E-poe tegemine: 10 sammu edukaks projektiks

  • 1. Kohtumine - analüüs ja e-poe strateegia püstitamine
    Kohtumine kliendiga meie või kliendi juures. Kaardistatakse olukord hetkel ja kliendi äristrateegiad. Sellest lähtuvalt luuakse e-poe strateegia. E-poe strateegia on aluseks ja vundamendiks kogu edasisele e-poe edule. Seetõttu on see üks olulisemaid e-poe loomise faase.
  • 2. UX - user experience ehk kasutaja mugavuse projekti loomine
    Lähtuvalt e-poe strateegiast luuakse kodulehe struktuuri näidis, kus iga element on läbi mõeldud kandmaks edasi kliendi äristrateegiat, luues kliendile maksimaalselt kasu.
  • 3. UI - user interface ehk disaini loomine
    Lähtuvalt UX struktuurist luuakse visuaalne disain, milline hakkab välja nägema e-poe välimus.
  • 4. Programmeerimine standarditest lähtuvalt
    E-poe disaini viimine WordPressile ja funktsionaalsuse programmeerimine W3C standardeid jälgides.
  • 5. Sisu koostamine ja lisamine
    Sisutekstide koostamine. Sisutekstide ja meedia lisamine vastavalt kavale.
  • 6. Testimine
    Testimine ja vigade parandused. W3C standardi test, skaleervuse ja erinevate seadmete test, kasutaja test.
  • 7. Haldamise koolitus kliendile koos koolituse video loomega
    Halduskoolituse läbiviimine kas meil või vajadusel kliendi kontoris. Koolituse käigus luuakse ka ekraanivideo, mida jagatakse hiljem kliendiga.
  • 8. SEO seadistused - e-poe otsingumootoritele sõbralikuks seadistamine
    E-poe standard SEO seadistustööd. Lehe metade seadistused, sisupuu aktiveerimine, Google Search Console konto seadistus.
  • 9. Turvaseadistused, edasiseks lehe kaitseks ja monitoorimiseks
    Turvamoodulite seadistused edaspidiseks monitoorimiseks ning lehe kaitseks.
  • 10. Lehe avalikustamine ja varunduse tegemine
    Lehe avalikuks tõstmine. Kogu lehest koopia loomine varunduse eesmärgil.

Üldine kirjeldus

Esiteks tuleb analüüsida klientide segmente, äri strateegiaid, sihtturge ja sealt tulenevalt juba luua korralik raamistik (UX), mille peale luuakse eridisain, mis on mobiilisõbralik. Järgmises etapis on arendustööd sealhulgas ka vajadusel liidestamised erinevate majandustarkvaradega.

Peale arendustöid toimub korralik testimine ning otsimootorite jaoks optimeerimine orgaanilise nähtavuse tõstmiseks. Loodavale e-poele tuleb kindlasti lisada erinevad statistika kogumise tööriistad nagu Google Analytics ja seal omakorda seadistada e-poe eesmärgid. See kõik aitab parendada ning luua strateegiad e-poe paremaks toimivuseks.

Kindlasti soovitame e-poe käivitamisel toetada e-poodi otsimootori turundusteenustega nagu Google AdWords ja kodulehe optimeerimine.

E-poodide platvorme on maailmas tuhandeid. Tuntumad neist, mis baseeruvad vabavaral on WordPressil põhinev WooCommerce ja eraldiseisev Magento. Neid kasutatakse ka Eestis enim. Marketing Sharks on spetsialiseerunud WordPressil põhinevale WooCommerce rakendusele. See võimaldab sisuliselt kõike, mida üks e-pood vajab. Oleme teinud lihtsaid e-poode kui ka väga suuremahulisi e-poode, mis on ka näiteks liidestatud erinevate majandustarkvaradega nagu Oscar, Directo, Ladu20, AXAPTA jne.

E-poe haldus on WordPressi platvormil, mis on tavakasutajale lihtne ja arusaadav. E-poe juures jälgime, et see oleks kvaliteetselt teostatud, kasutajasõbralik ja vastaks tänapäeva veebistandarditele. Kõik meie loodavad e-poed toimivad nutitelefonides, tahvelarvutites kui ka tavaarvutites.

WordPress E-poe platvormiks?

Oleme teinud e-poode ainult WordPressile ja senini ei ole leidnud ühtegi takistust, miks WordPress ei sobiks e-poe platvormiks.

Liidestused?

WordPressi saab liidestada erinevate majandustarkvaradega. See lihtsustab oluliselt kliendi logistikat ja finantsplaneerimist.

Haldamise lihtsus?

WordPressi alla kuuluv WooCommerce on oma olemuselt lihtne haldamaks e-poodi. Keskmine kasutaja saab e-poe haldamisega kergelt hakkama ja probleeme ei teki.

Mida sisaldab klassikaline WordPressi WooCommerce e-poe lahendus?

  • checkErinevaid maksemeetodeid
  • checkErinevaid transpordimeetodeid
  • checkToodete ja kategooriate täishaldus piiramatult
  • checkHinnavariatsioone
  • checkSoodushinna võimalust
  • checkKasutajate kontosid
  • checkAllahindlus kuponge
  • checkToodete variatsioone
  • checkLaohaldust

  • checkMaksude seadistamist
  • checkAPI kanalit andmete liidestuseks
  • checkFüüsiliste kui ka digitaalsete toodete tuge
  • checkE-kirjade teavitussüsteemi
  • checkArvega maksmise võimalust
  • checkSeotud tooted ja ristturunduse võimalust
  • checkVäga head SEO (otsingumootori nähtavuse) valmidust
  • checkLühikoode toodete ja kategooriate kuvamiseks vabal valikul
  • checkVäga suurel hulgal lisamooduleid

Soovite e-poodi?

Võtke meiega ühendust – saame kindasti aidata!