Internetiturundus aastal 2018

23. jaanuar 2018
3
Minutit lugemiseks

Ma usun, et enamus teab seda kui kiiresti internetiturundus muutub.

Mis on oodata aastalt 2018 selles valdkonnas?

Käsitleme seda teemat lähtudes enda praktikast kui ka üldisest trendidest ning anname enda poolt tõlgendatuna lühiülevaate, mida on oodata lähtitulevikus selles valdkonnas.

 

1. videoturundus

Kasvab mühinal. Pilt ja hääl annab kiiremini infot edasi ja on mugavamalt tarbitav. Video loob usaldust, kasvatab ROI-d ja aitab ka brändi nähtavusele kõvasti kaasa nii sotsiaalmeedias kui ka otsingumootorites. Videod ei pea enam ammu olema profikaameraga, stuudios näitlejate ja ekspertide poolt loodud. Video võib olla lihtne, kodukootud ja mobiiltelefoniga filmitud, kui idee ja teostus on ehe ja hea. Levinud on ka sisuturunduses lisaks tekstile paigutada sisusse video samast sisust. Osad tarbivad videot, osad teksti – valik on olemas ja sisuturunduse võtmes on võetud maksimum.

2. arvamusliidrid endiselt rallivad

Kuidas saab startup kõige kiiremini globaalselt pildile? Kas suure rahakotiga või hea arvamusliidrist tuttavaga? Mõlemad variandid on õiged. Viimane neist aga oluliselt odavam ja kasumlikum. Kes on arvamusliider? Igas valdkonnas on omad tegijad, keda paljud jälgivad ja järgivad. Aga klassikaliselt on nad ikkagi inimesed, kes oma heakskiiduga võivad teie müügi korralikult taevasse tõsta. Inimesed ei usalda ettevõtte enda kiidujuttu või referentse kodulehel. On vaja veel midagi või kedagi, keda saab usaldada pimesi. Selleks ongi arvamusliidrid. Youtube-s on popimad videod just nn. ülevaated toodetest ja teenustest.  Mitut videot te enne auto ostmist antud autost vaatasite viimati? Mina näiteks ca 20-30 videot. Ja lugesin veel paari suurema autoülevaadete blogi samuti. Läksin poodi ja otsin auto ära, märkides juba ise varustuse selliselt nagu tahtsin, müügimees sai korraks köhatada ja küsida, kas abi ei ole vaja. Ilmselgelt ei olnud abi vaja. Blogides antud tagasisided loovad samuti väga mõjusat efekti müügi tõstmiseks.

3. juturobotid kodulehekülgedel

Umbes 70% kodulehe külastajatest ei pane pahaks kui keegi väike robot hakkab nendega kohe suhtlema lehele minnes. Ja kui kasutaja jääb kuskil hätta või tal tekib küsimusi, on nad igati tänulikud kui saavad paari lausega muret kurta ja robot suudab neile ka piisavalt tagasisidet anda. Või kui robot jänni jääb, saab juba kasutajatugi inimese näol ohjad enda kätte võtta. Väike tehniline lahendus ja tulemuseks teie kodulehe konversioonimäära märgatav kasv.

4. lugude jutustamise formaadi kasv

Uus generatsioon tahab tarbida kogemust ehk lugu kelleski või milleski. Tuleb jutustada “muinasjutt”, kuhu kavalalt sisse peita oma reklaamsõnum. Igavate pesupulbri ja viagra reklaamide aeg on ammu läbi. Vaja on lugu koduperemehest, kes suutis ise pesupulbri kahe karjuva lapse kõrvalt pesumasinasse panna või lugu vanaemast, kes vanaisale jõulukingiks viagra kinkis. Vaadake maailma suurimaid brände, kuidas nad ennast turundavad…muinasjutud?

5. automatiseerituse kasv

Tarkvara arendatakse kiiresti. E-postide tunnelid koos SEO ja sisuturundustööriistadega on juba standard tänapäeva turunduses. Siia alla kuulub väga täpne sihtimine sihtrühmade lõikes. Igale sihtrühmale omad sõnumid ja üleüldine personaliseeritus. Kogu krempel aetakse kelladest ja viledest pungi ja nauditakse käive ning kasumi kasvu 🙂 Ja ei olegi vaja tervet turundajate armeed 😉

6. sisuturunduse kvaliteet ja pikkus

Olid ajad, kus 300 sõnaline sisu oli täiesti ok ja piisas ühest heast lõigust – et olla pildil. Täna on sõnade arv sisuturunduses juba seal 2000 sõna kandis. Sisu peab olema kergelt ja mugavalt tarbitav ning lisaks veel tarbija jaoks atraktiivne. Sisuturundajate lihtsad ajad on läbi. Kui ikka sulg ei lippa, tuleb sisuturundust hakata sisse ostma. Ahjaa…see on oluline, et teid leitakse sisu põhjal üles ja läbi sisu tulevad siis omakorda ostud.

7. privaatsus teema – EL uued direktiivid

Uus popp teema. Keegi ei tea täpselt, mis ja kus aga tont on kapist välja lastud. Eks enne ei olegi midagi, kui keegi näitlikult risti lüüakse ja küll siis kõigil hakkab kiire. Trahvid olid päris soolased. Esialgu soovitan e-posti spämmimisega piiri pidada ja et peaksite olema valmis igale listis olevale persoonale vastama, et kuskohast te ta sinna oma listi hankisite.

8. Linkedin b2b sektoris kasvab turunduses

Oleme proovinud nii mõnegi kliendiga seal turundada ja üsna kallis ja mõtetu tundus. Aga väidetavalt B2B sektoris peaks see aasta seal mingit väikestpidi revolutsioon toimuma. Igaljuhul tasub jälgimist.

 

Edu ja jaksu!

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile