Veebilehe optimeerimine aastal 2017

18. september 2017
3
Minutit lugemiseks

Teadupärast Google otsingumootor muutub ajas. Kui 5 aastat tagasi oli otsingumootori tulemustes esimeste kohtade saamiseks peamiseks määravaks faktoriks lehe väline pool siis täna aastal 2017 on see olukord hoopis teine.

Veebilehe optimeerimine aastal 2017, mis siis on oluline?

Lehe kasutajasõbralikkus

Kui külastaja saabub teie kodulehele, mis ta seal näeb, mis ta teeb – mis peamine kas ta lahkub sealt kohe või toimetab rõõmsalt edasi?
Kasutajasõbralikkust saab mõõta erinevate tööriistadega aga üks lihtsamaid ja kättesaadavamaid tööriistu on vana hea Google Analytics. Google Analyticsis tulekski jälgida, mis on teie kodulehe põrkemäär ja kasutaja sessiooni pikkus. Põrkemäär peaks olema 50% peal või alla selle ja sessiooni pikkus võiks ka ikkagi pikem olla kui 1 minut.
Kui need näitajad on kehvad – pakute oma kodulehele kehva kasutajakogemust ja kui te olete kehv võõrustaja, siis miks peaks google teid hästi eksponeerima?

Sisu

Lehe sisu on väga oluline. Mida sisukam teie leht on, seda rohkem saate olla erinevate märksõnadega ka nähtaval. See on ajas olnud läbivalt tähtis. Ajas on selle osatähtsus aina tõusnud. See ei tähenda, et tuleks nüüd asjad üle vindi keerata ja täiskohaga sisuagentuuriks hakata ning igapäevaselt oma kodulehe sisu tootma hakata. Pigem on siin rõhk kvaliteedil. Üks kvaliteetne blogipost või uudis enda valdkonnaks korra kvartalis on oluliselt parem kui tühja jutu kirjutamine igapäevaselt.

Lehe turvalisus

Turvalisus on üha olulisem ja eriti kui arvestada, et jõudsalt kasvab ka digiterrorism. Üsna tihti on uudistes kajastatud suuri küberrünnakuid. Seega on turvalisus teema, millest ei saa ümber ka SEO maailmas. SSL on täna juba pigem standard kui eripära. Oleme ka ise korduvalt tunnistajad sellele, et liikumine tavaliselt http pealt https-i peale toob ca 10-20% Google nähtavuse tõusu. Lisaks muidugi sisuhaldusplatvormi ja tema vidinate versioonide olukord. Kas viimati uuendati sisuhaldusplatvormi kaks aastat tagasi ja ootate kuni teie koduleht või e-pood lõpuks maha häkitakse või olete proaktiivselt kodulehe turvakriteeriumid täitnud? Kui juba kord uss sees, siis enda hea nime taastamine võtab aega ja raha oluliselt rohkem kui esmases faasis selle vastu investeerimine.

Välised lingid – kas ongi enam vaja?

Ikka on. Ei saa me veel aastal 2017 päris seda väita, et lingid teie lehele ei ole tähtsad. Jah, nad ei ole nii tähtsad kui aastaid tagasi, kuid siiski avaldavad nad endiselt mõju. Eriti avaldub see konkurenditihedates sihtriikides ja valdkondades. Loogika on samuti liikunud kvantiteedilt kvaliteedile. Ehk 10 kollase kataloogi või väikese autoriteediga blogi linki on vähem väärt kui üks korralik rasvane link autoriteetsest online väljaandest.

Tehniline SEO

Lehed on ajas koodikeerukuselt aina keerulisemaks läinud. Tehniline SEO on kindlasti üks väga oluline taustamootor, et Google teie lehte hästi esile tooks. Kui lehel on kood ja pildid katki, sisuelemendid valesti kasutusel ning leht ise ka veel liiga aeglane – olete jällegi kehv võõrustaja ja kaote pildilt päris kiiresti.

Kokkuvõte

SEO teenus on ajas muutuv protsess. See, mis toimis aasta tagasi, ei pruugi toimida enam täna. Ja kuna SEO töid on väga palju, siis on oluline tähelepanu koondada just nendele kriitilisematele elementidele, mis mõjutavad lehe nähtavust kõige rohkem. Aastaid tagasi SEO spetsialist kirjutas ainult metasid ja blogiposte, siis täna kvaliteetne SEO spetsialist toimetab:

  • checkandmete analüüsiga
  • checkkasutajamugavusega
  • checklehe sisutekstidega
  • checklehe turvalisusega
  • checklehe tehniliste töödega sh. programmeerimistööd
  • checklehe väliste linkidega

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile

0
    0
    Sinu ostukorv
    Sinu ostukorv on tühiPood