Testi tasuta, kas su koduleht on otsimootori­sõbralik – JUHEND

04. september 2015
3
Minutit lugemiseks

Avaldasime hiljaaegu artikli Best Marketingis.

Siinkohal kirjutame lahti tööriista põhilised elemendid, et tõsiline huviline saaks nö skpikri kõrvale võtta 🙂

Alusta kodulehe testimisega siit: marketingsharks.ee (vali vasakult –> Tasuta kodulehe test).

Tööriistas käistleme peamisi elemente:

Kodulehe pealkiri
Pealkiri peaks olema seotud brändi ja peamise valdkonna / teenusega. Kõige parem oleks välja tuua just teenuse/tootena see märksõna millega soovite olla nähtav. Näiteks Internetiturundus – Marketing Sharks. Pealkirja peaks saama muuta igas normaalses sisuhalduskeskkonnas.

Märksõnad
Olid väga populaarsed elemendid aastaid tagasi. Peale massiivset kasutuselevõttu Google otsustas et nende osakaalu peaks ajas alla viima ja täna saab öelda, et nende mõju on peaaegu olematu. Mõned väidavad, et puudub sootuks, teised jälle ikkagi soovitavad kasutada. Igaljuhul, märksõnad on siis see koht, kus tuleks kasutada kõige olulisemaid sõnu millega soovite olla nähtavad Google otsingus. Märksõnad peavad olema eraldatud komaga ja neid võiks olla 1 kuni 7. Saab muuta kodulehe administreerimisliideses, kui on paigaldatud vastav moodul või siis koodis käsitsi meta elemendina.

Kodulehe kirjeldus
Element, mis omab päris tähtsat rolli. Teisisõnu lühikirjeldus (kuni 156 tähemärki) mis lehega on tegu ja mida seal pakutakse. Soovitavalt sisse panna neid märksõnu, millega soovite olla nähtavad. Saab muuta kodulehe administreerimisliideses, kui on paigaldatud vastav moodul või siis koodis käsitsi meta elemendina.

Sisuelemendid
Elemendid mida kasutatakse kodulehe sisus (tekstid, pildid jms). Heading 1 ehk H1 on kõige tähtsam pealkiri. Soovitavalt panna samuti sõna millega soovite olla nähtavad. NB! H1 elemente tohib iga lehe kohta olla 1. H2 jne. Võib olla juba rohkem. Oluline oleks ka piltidele pealkirjad anda kas title või alt tag-I näol ja samuti kasutada seal neid sõnu millega soovite olla nähtavad.

Märksõna tihedus
Kõik need eelnevad elemendid kokku moodustavad märksõnade hulga mille põhjal on võimalik välja arvutada märksõna tihedus protsendi näol. Soovitatav vahemik võiks olla 1-3%, kus võiks asuda teie jaoks tähtis märksõna. Loomulikult tuleks arvesse võtta ka konkurente ja valdkonda, kuna vahest see suhtarv on palju kõrgem või madalam.

Sotsiaalne media
Tänapäeval loevad ka suured sotsiaalmeedia kanalid nagu facebook, twitter jpt. Kodulehe pealkirju, kirjeldust jpm. Neid on võimalik defineerida og meta väljadena. Täitmise loogika on sama nagu eelnevalt käsitletud pealkirjal ja kirjeldusel. Võimalik muuta/lisada teatud mooduli olemasolul või käsitsi kodulehe koodis.
Lisaks siis sotsiaalmeedia jagamised jms. Mida rohkem neid on, seda paremini te skoorite.

Favicon ehk pisiikoon ennem kodulehe aadressi real
Pisike asi, aga pisikestest asjadest moodustub suur. Otsest efekti ei avalda, aga mikroskoopilist mõju ehk küll. Lisatav kodulehe koodist või sisuhaldusest.

Trükkimise stiilifail
Aeg-ajalt kasutajad soovivad välja trükkida teie veebilehe sisu ja siis on hea mugav kui arendajad on selle peale mõelnud. Väike element kasutajasõbralikkusele annab Googlele ka rohelise tule, et leht on kasutajasõbralikum vs. leht kes seda ei kasuta. Võimalik arendada arendajate poolt.

Turunduse elemendid
On elemendid, mis Google nähtavust ei mõjuta, aga samas annavad ülevaate kas need on üldse kasutusel.
Google Analytics on oluline tööriist igale turundajale. Kui seda pole kasutusel, on raske mingeid tõsiseid strateegilisi otsuseid internetiturunduses teha.
Feed ehk uudistevoog on element, mis aitab saata oma uudised erinevatesse allikatesse, mis suudavad seda sisse imeda. Mugav töövahend automatiseerimiseks.

W3C
Kodulehe koodi standarditele vastavus. Kui kood on puhas ehk vigu standartides ei esine, kuvatakse kodulehte korrektselt erinevates seadmetes ja lehtisejates. Sellega arvestab ka Google. Parandatav kodulehe arendaja poolt koodis.
Robotite juhend ja sisukaart
Annab robotitele juhendid lihtsustamaks nende tööd. Aitab ka teil endal tuua esile olulist ja välistada ebaolulist. Võimalik hallata läbi moodulite või koodist.

Kodulehe kiirus
Mida kiirem leht, seda parem skoor (0 kuni 100). Kiirem leht tähendab kasutajamugavust ja seega ka Google annab parema nähtavuse. Parandatav moodulitega või koodist.

Statistilised välisnäitajad
Google Pagerank – näitab Google hinnet teie kodulehele. Mida suurem, seda parem.
Alexa Rank – Alexa (kodulehtede statistika andmebaas) tulemus globaalselt. Mida väiksem, seda parem.
Google linkide arv – viited ehk lingid teie lehele.
Domeeni vanus – millal domeen on registreeritud (mida vanem, seda autoriteetsem tavaliselt).
Domeeni autoriteetsus – Moz valemil põhinev näitaja. Mida suurem number, seda parem.
Mustas nimekirjas – kas teie domeen on sattunud musta nimekirja.
Total links moz – Moz mootoril põhinev linkide arv, mis viitavad teie lehele.
Väljaminevad lingid oma lehele – lingid, mis teie lehelt viivad teie oma lehele.
Väljaminevad lingid teistele lehtedele – lingid mis teie lehelt viivad teistele lehtedele (ei ole hea kui on palju näiteks üle 100).

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile