5 Google Analyticsi näpunäidet algajale, et oma äri paremini mõista

01. märts 2017
3
Minutit lugemiseks

Kui sul ei ole veel Google Analytics seadistatud, siis soovitame soojalt see kiiremas korras ära teha. Läbi Google Analyticsi on võimalik jälgida näiteks kui palju inimesi lehte eelmisel kuul külastas, kust kohast nad tulevad, mida nad lehel teevad ning mis lehelt nad lahkuvad. Kogu see informatsioon on oluline, et oma äri edendada ja kitsaskohti parandada.

Google Analytics võib tunduda alguses veidi keeruline oma pea lõpmatuna näivate võimaluste poolest, seega toome teieni viis näpunäidet, mis aitavad algajatel Analyticsisse selgust tuua.

  1. Kuidas külastajad sind leiavad?

Oled sa kunagi mõelnud selle üle, kuidas inimesed su lehe leiavad? Milline kanal toob rohkem külastusi, kas Facebook või Instagram? Hulk kasutajaid tuleb kindlasti ka läbi orgaanilise otsingu, kuid teadmine, kuidas sind täpselt leitakse, võib anda sulle väärtusliku tagasisidet. Tihtipeale tullakse su lehele läbi suunava meediumi, olgu see siis sotsiaalmeedia, kellegi blogi, artiklid vms.

Et seda Analyticsis näha mine: Acquisition -> All Traffic -> Source/Medium

Et oleks võimalik näha kõiki lehti, mille läbi kasutajad sinu lehele jõudnud on valitud ajavahemikus (seda saad valida lehe ülevalt paremast nurgast), mine  Acquisition -> All Traffic -> Referrals. Kui sul on seadistatud ära funnel või goalid, siis on sealt võimalik näha ka seda, milliselt lehelt tulnud kliendid tegid ostu või päringu.

Seda statistikat saab enda kasuks tööle panna. Kui tead, millistelt lehtedelt külastajad peamiselt tulevad, siis saad seal näiteks oma ettevõtet reklaamida või olemasolevat eelarvet tõsta, kuna selle lehe kasutajad on juba näidanud huvi sinu ettevõtte vastu.

Näiteks võid reklaamida enda ettevõtet küll Facebookis ja seal aktiivne olla, aga kui enamik kasutajaid tulevad siiski läbi Instagrami, siis oleks mõistlik oma fookus just sinna suunata.

  1. Kus su veebilehe külastajad asuvad?

Analytics võimaldab sul näha, kus sinu veebilehe kasutajad geograafiliselt asuvad. Ei, Google ei näita nende täpset asukohta nagu aadressi vaid andmed on liigitatud linnapõhiselt.

Kuidas neid andmeid kasulikuks muuta? Kui statistika näitab, et suur hulk külastajaid asub näiteks Soomes, aga su ettevõte ei paku toodete saatmist Soome, siis tasub mõelda selle muutmise peale. Külastajate geograafiline asukoht võib olla heaks viisiks, kuidas avastada uusi turusegmente, kellele teenust või toodet pakkuda.

Asukohta näed Analyticsis nii: Audience -> Geo –> Location

  1. Millist sisu vaadatakse kõige rohkem?

Google Analytics pakub ülevaadet lehtede populaarusest ehk milliseid lehti külastavad kasutajad enim.

Seda näed nii: Behavior -> Site Content -> All Pages

Analüüsides lehtede ja sisu populaarsust külastajate seas, võid saada kasulikku infot, et seda oma ettevõtte jaoks ära kasutada. Näiteks võid sealt aimu saada, millised blogipostitused on kasutajate seas populaarsemad ning edaspidi keskenduda vastava sisu loomisele. Samamoodi on võimalik näha millist tootekategooriat klikitakse enim ning kui seal on näiteks ainult kolm toodet, siis lisada tooteid sinna kategooriasse juurde, kuna statistika näitab, et huvi on olemas.

  1. Eesmärgid

Eesmärgid ehk goals määravad ära, mida sa tahad, et kasutajad lehel teeksid. Seega on üks eesmärkidest näiteks kasutaja maandumine “Täname registreerimise eest!” lehel. Lisaks saab seadistada eesmärke näiteks juhul kui külastaja liitub meililistiga, täidab ära kontaktivormi või isegi siis kui ta külastab teatud alamlehte.

Eesmärgid on kasulikud selleks, et mõõta, kuidas erinevad strateegiad toimivad. Näiteks on Analyticsis hea võimalus vaadata läbi milliste kanalite tulnud kasutajad täidavad milliseid eesmärke.

Seda saab näha nii: Conversions -> Goals -> Overview -> Source/Medium

Et eesmärkide kasulikkust paremini mõista toon lihtsa näite. Ütleme, et oled seadnud enda eesmärgiks uudiskirjaga liitumised. Hiljuti said palju meediakaja ning sinu veebilehte mainiti viiel prominentsel uudistesaidil. Statistika näitab, et kõige rohkem eesmärgi täitnud külalisi tuli vaid kahelt lehelt, ülejäänud kolmelt lehelt tulnud inimestest ei liitunud ükski uudiskirjaga. Tulevikus võib sellest järeldades olla mõistlik teha koostööd nende kahe lehega, kust konverteerus kõige rohkem inimesi.

  1. Vaata järgi, kes sinu lehel reaalajas on

Kas saatsid hiljuti välja suurema meilikampaania või jagasid huvitavat postitust sotsiaalmeedias? Google Analyticsis on sul võimalik näha kasutajate aktiivsust oma lehel reaalajas. See on hea võimalus näha, kuidas kasutajad reageerivad näiteks suurele meilikampaniale või sotsiaalmeedia kampaaniale.

Selleks vajuta ekraani vasakul pool olevas menüüs Real-Time -> Overview

Reaalajas jälgimine on kasulik, sest seeläbi mõistad paremini oma kasutajate käitumist lehel.

Kas Toomas-Hendrik Ilves mainis su ettevõtet twitteris? “Real Time” võimaldab sul jälgida, kuidas see sinu lehe külastatavust mõjutab ning milliste lehtede vastu uued külastajad enim huvi tunnevad. Tegid hiljuti suuri muudatusi oma lehe sisus? Reaalaja võimalusega saad jälgida, kas inimesed leiavad üles selle vajaliku muudetud sisu.

Autorist lähemalt

Diana Taluri

Diana on viimased 16 aastat olnud tegev Interneti meediamaastikul, kus peamiselt nõustanud Eesti ettevõtteid reklaamikampaaniate ja erinevate projektide osas. Oma turundusalaseid teadmisi käis ta täiendamas EBS-i magistratuuris, mille lõpetas 2009. aastal. Vabal ajal meeldib talle tegeleda käsitööga ning reisida.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile