6 tüüpilist Google Analyticsi viga, mida vältida

13. märts 2017
3
Minutit lugemiseks

Google Analytics on üks kasulikeimatest tööriistadest, mida digiturundajal vaja läheb. Analytics on juba võimaldanud paljudel ettevõtetel läbi statistika analüüsimise oma tulemusi parandada. Kuid tuleb meeles hoida, ei Analytics ei seisne vaid konto loomises ja scripti paigaldamises oma veebilehele.

On palju üldlevinud vigu, mida algajad Analyticsi kasutajad teevad ning mis takistavad neil seeläbi täpseid andmeid kogumast, neid õigesti tõlgendamast ning vastavalt sellele muudatusi läbi viimast. Järgmisena toome teieni 6 üldlevinud viga, mida vältida Analyticsi kasutamisel.

Viga nr 1: Analyticsi mittekasutamine (või mittejälgimine)

Kõige suurem viga, mida sa Google Analyticsi puhul teha saad, on selle mittekasutamine. Isegi kui oled jälgimiskoodi oma lehele lisanud, aga ei logi Analyticsisse sisse, et sealseid andmeid analüüsida, siis poleks olnud vaja selle jälgimiskoodi lisamisega vaeva näha.

Sa ei pea Analyticsit igapäevaselt jälgima, eriti kui tahad fokusseerida pigem pikaajalisematele muutustele andmetes kui lühiajalistele muutustele, kuid soovituslik oleks vähemalt kord nädalas sisse logida ning statistikale pilk peale visata. Eriti kasulik on see näiteks kampaaniate ajal.

Viga nr 2: Ainult ühe aruande jälgimine

Paljud Google Analyticsiga alustavad kasutajad toetuvad vaid ühele tuttavale mõõdikule, et oma progressi jälgida. See ei ole üldiselt alustamiseks halb strateegia, sest võrreldakse siiski nö õuni õuntega viisil, millest on kerge aru saada. Kui seda taktikat aga kasutada pikemas perspektiivis, näiteks kuuekuulise reklaamikampaania analüüsimisel, siis jääb üldpilt märkamata.

Näiteks oled pikemat aega jälginud Aquisitioni raporti alt orgaaniliste külastuste numbrit, mis on stabiilselt tõusnud viimase kuue kuu jooksul. See näitab, et su SEO kampaania töötab. Kuid, mis märkamata on jäänud, on Behavior raport, milles on näha, et kogu su sissetulev liiklus kannatab kõrge põrkemäära all ning külastajad ei konverteeru klientideks (infot saad juhul, kui Goalid on seadistatud, vt viga nr 5). Sellisel juhul ei oma kasvavad külastajanumbrid erilist tähendust, kuna külastajad ei jää su lehele ning ei tule kliendiks.

Viga nr 3: Asutuse siseste IP aadresside mittefiltreerimine

Google Analytics jälgib kogu liiklust sinu lehel. See võib sisaldada ka ettevõtte enda töötajate külastusi. Kui sul on arendajate, testijate, müügiinimeste tiim, kes pidevalt külastavad ettevõtte lehte erinevate kanalite kaudu, siis aruannetes kajastuvad arvud on ülepaisutatud ning ei kajasta tõelist olukorda.

Et seda vältida, on võimalik Analyticsis üles seada vastavad filtrid, mis blokeerivad need külastused ehk neid külastusi ei kajastata statistikas. Seda saad teha Admini tabi alt, klikkides “Filters” peale, sealt omakorda “New filter” ning seejärel “Exclude” “traffic from the IP addresses.” Seejärel saad lisada oma asutuse IP aadressi, IP aadressid või juur IP aadressi. Juba lisatud filtreid saad muuta ja eemaldada, seega juhul kui teed mõne vea, saad selle kiirelt parandada.

Viga nr 4: Võrdled võrreldamatuid andmeid

Nö õunte võrdlemine õuntega on Analyticsi puhul väga oluline, et saada objektiivset ülevaadet oma statistikast. Näiteks ei saa võrrelda ühe kuu külastajate arvu teise kuu põrkemääraga ja seejärel nende numbrite põhjal teha järeldusi. Nad on kaks erinevat mõõdikut, mis ei ole üksteisest sõltuvuses.

Veebipoed võivad teha vea võrreldes detsembrikuu konverteerunud kliente jaanuari kuu omadega, märgates suurt kukkumist statistikas. Tuleb aga meeles pidada, et detsembris tarbimine suureneb märgatavalt jõulude tõttu ning sel juhul oleks mõistlik võrrelda näiteks 2015 aasta detsembrit 2016 aasta omaga.

Viga nr 5: Goalide mittekasutamine

Goals ehk eesmärgid on üks kasulikemaid Analyticsi atribuute. Ilma selleta pole sul peaagu kõige tähtsaimat informatsiooni oma õnnestumistest internetis, nimelt ROI ehk investeeringutasuvusest. Oma eesmärkide seadistamise läbi on sul võimalik mõõta igat konverteerumist, mis su veebilehel toimub, ning anda neile rahaline väärtus (näiteks ostes 30€ toote on väärtuseks 30€, aga kontaktivormi täites võib olla ainult 3€).

Eesmärkide seadistamisel ning neile väärtuse andmisel saad jälgida ning täpselt välja arvutada, kui palju raha veebilehe külastajad sulle toovad ning seda võrrelda kuludega, mis kuluvad selle külastaja lehele toomiseks. Seejärel saab analüüsida, kas külastaja veebilehele toomise ja konverteerumise kulud on vastavuses tema toodud tuludega.

Goale ehk eesmärke saad optimeerida Admini tabi alt.

Viga nr 6: Keskendud kõikumistele, mitte trendidele

Analyticsi statistikat on raske ette prognoosida. Veebikülastajate arvudes tekivad hüpped olenevalt päevast või nädalast, hiljutistest sündmustest ning paljudest teistest faktoritest. Sellest tulenevalt ei tasu keskenduda üksikutele hüpetele andmetes (olgu nad negatiivsed või positiivsed), et hinnata oma edu või läbikukkumist. Google Analyticsi andmeid tuleb vaadata pikemate perioodide vältel, et märgata trende. See tähendab vähemalt kuudepikkuste perioodide vältel kogutud andmete võrdlemist, kui soovid teha otstarbekaid järeldusi.

(Allikas)

Autorist lähemalt

Diana Taluri

Diana on viimased 16 aastat olnud tegev Interneti meediamaastikul, kus peamiselt nõustanud Eesti ettevõtteid reklaamikampaaniate ja erinevate projektide osas. Oma turundusalaseid teadmisi käis ta täiendamas EBS-i magistratuuris, mille lõpetas 2009. aastal. Vabal ajal meeldib talle tegeleda käsitööga ning reisida.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile