Kodulehe optimeerimine – 30 põhitõde

11. märts 2016
3
Minutit lugemiseks

Kodulehe optimeerimine hõlmab endas päris palju erinevaid töid. Tööd on erinevad ja lähtuvad Google otsingumootori omapäradest. Koostasin erinevate allikate põhjal nimistu, milles toon välja peamised põhitõed. Paljud neist on enda nahal kogetud. Ajas need asjad on osaliselt jäänud samaks, samas osad on täiesti totaalselt muutunud. Ehk ei tasuks ära unustada seda, et Google muudab oma loogikaid päris tihedalt ja see mis oli aktuaalne eile, ei pruugi seda olla homme. Igaljuhul, proovin välja tuua rohkem neid, mis on ajahambale pikemalt vastu pidanud:

  1. märksõna kasutamine domeeni nimes – ei oma enam nii suurt mõju positiivses mõttes, nagu omas seda varem. Kuid saab öelda, et mõju on olemas;
  2. märksõna kasutamine alamdomeeni nimes – Moz-i allikale lähtudes on mõju sarnane nagu esimese punktis;
  3. domeeni vanus – on kindlasti oluline, aga kui domeeni omanik on vahetunud ja Google on selle tuvastanud läbi whois parameetri, võib juhtuda, et domeeni vanuse osatähtsus viiakse nulli;
  4. avalik või varjatud whois – kui whois on varjatud, siis Matt Cutts-i sõnul võib see avaldada negatiivset mõju juhul, kui antud domeenile on veel nn. mõningaid kahtlasi elemente omistatud;
  5. erinevad domeenilõpud maade põhiselt – sihtriigis kasutatav sihtriigi domeen annab selles sihtriigis eelise. Globaalselt tuleb maapõhine domeen pigem kahjuks, võrreldes näiteks .com domeeniga;
  6. märksõna kasutamine lehe tiitlina – avaldab suurt positiivset mõju;
  7. märksõna kasutamine lehe pealkirjana – avaldab suurt positiivset mõju;
  8. märksõna kasutamine lehe alampealkirjades (h2, h3 jne) – avaldab keskmiselt positiivset mõju;
  9. märksõna kasutamine lehe tekstides – avaldab keskmiselt positiivset mõju;
  10. märksõna kasutamine piltide pealkirjades või alt tag-ides – avaldab keskmiselt positiivset mõju:
  11. märksõna tihedus – ei oma nii suurt tähtsust nagu varem, aga liiga suur tihedus võib avaldada endiselt negatiivset mõju;
  12. märksõna kasutamine meta elementides – ei avalda enam nii suurt mõju nagu varem, aga väiksel määral Google ikka arvestab sellega;
  13. märksõna positsioon sisus – kui märksõna asub esimeses sissejuhatavas osas, on mõju positiivsem;
  14. duplikaat sisu – duplikaat sisu mõjutab nähtavust halvemuse suunas;
  15. sisu pikkus – pikem sisu loob paremaid tulemusi;
  16. leivapuru – avaldab positiivset mõju;
  17. lehe struktuur ja ülesehitus – arvestatakse bounce rate, lehel viibimse aega jpm. ning paremate tulemuste puhul on ka positiivne mõju;
  18. sitemap-i olemasolu –  genereerib parema ja kiirema indekseerimise robotite poolt;
  19. skaleeruvuse olemasolu – mobiilsete otsingute puhul kriitilise tähtsusega ning samuti avaldab mõju tavaotsingutes;
  20. lehe laadimise kiirus – avaldab keskmist mõju ja ajas on osatähtsus pidevalt tõusnud;
  21. sisemiste linkide arv – liiga palju sisemisi linke, juhul kui see ei ole omane valdkonnale, avaldab negatiivset mõju;
  22. välimiste linkide arv – mida rohkem tagasilinkijaid, seda parem mõju. Ajas on loogika liikunud kvantiteedilt kvaliteedi kasuks.
  23. sotsiaalmeedia jagamised – kodulehe jagamised sotsiaalmeedias avaldavad keskmisest suuremat positiivset mõju;
  24. lingid halvast allikast – spämmaritest või negatiivsetest allikatest lähtuvad lingid avaldavad negatiivset mõju;
  25. no follow lingid – Google on välja öelnud “In general, we don’t follow them.”;
  26. lingid omalt maalt – avaldavad suuremat mõju positiivses võtmes võrrelduna “teistelt maadelt” saadud linkidega
  27. DMOZ tagasilink – paljud usuvad, et see endiselt avaldab väga tugevat positiivset mõju
  28. Wikipedia tagasilink – endiselt väga suure positiivse mõjuga;
  29. Serveri asukoht – sihtriigis asuv majutus saab parema tulemuse;
  30. tagasilingi autoriteetsus – mida kõrgem autoriteetsus, seda parem tagasilink, nõrgad allikad, mida Google on märkinud “pahadeks”, võivad kaasa tuua karistuse.

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile