LinkedIn – tõusev sotsiaalmeedia täht

13. märts 2014
2
Minutit lugemiseks

Võib julgelt väita, et LinkedIn on sotsiaalvõrgustike tõusev täht, seejuures on ärialane võrgustik läbi teinud üsna aeglase aga järjekindla tõusu. LinkedIn asutati 2003. aastal, kolm aastat hiljem oli kasutajaid juba 20 miljonit, kolme aastaga see number kahekordistus ning 2013. aasta juunis oli liitunud 259 miljonit kasutajat, enam kui 200 riigist. Ka Eestis on LinkedIn populaarseks saanud ning ühinenud on paljud endast lugu pidavad ettevõtted ning oma ala professionaalid.

LinkedIn on suurepärane võimalus tööalaseid kontakte „koguda“ ning kuvada avalikult oma töökogemust, oskusi, huvisid ja palju muud. On ju teada fakt, et tänapäeval otsib iga personalijuht töötaja tausta ka Internetist. Miks mitte siis luua endast kuvand kui kogenud professionaalist, sealjuures peab loomulikult kinni pidama aususe printsiibist.

LinkedIn konto on kasulik mitmetel põhjustel. Esiteks on see hea võimalus hoida silm peal oma konkurentidel, saada häid ärikontakte, ettevõtetel on võimalus lisada ka töökuulutusi, silmas peab pidama, et teatud hüved on tasulised ning hinnad võivad kõrgustesse küündida.

Ettevõtte teeb kindlasti  usaldusväärsemaks funktsioon, mille LinkedIn mõned aastad tagasi lõi – ettevõtte profiilile saab järjestada tooted/teenused, hiljem saavad kasutajad neid soovitada ning arvustada. Mis puudutab aga eraisiku usaldusväärsuse reitingut, siis enda profiilile oskuste lisamine ning teiste tunnustus sinu kompetentsidele (klikkides konkreetse oskuse juures “endorse“), lisab usku, et kontol välja toodud omadused on tõesed.

Koostöövõimalusi tasub otsida liitudes huvigruppidega, mida oli 2012. aasta andmetel 1,3 miljoni ringis, kasutajaid nendes ühest kuni 750 000-ni. Need on enamasti seotud konkreetsete valdkondadega nagu IT, turundus, kinnisvara või kasvõi vabasid töökohti kuvavad grupid. Loomulikult peab selleks, et keegi kasutajat või ettevõtet märkaks ise aktiivne olema – kommenteerima, jagama, postitama. Statistika näitab, et gruppidesse postitajad saavad neli korda rohkem vaatamisi. Nähtavusele aitab siiski kaasa profiili täielik täitmine, pooliku täitmise korral ei tule inimesed ega ettevõtted otsingutulemustes välja!

Tooksin välja mõned võimalused LinkedIn-is, mida paljud suure tõenäosusega veel ei tea või kasutanud pole:

  • Nutiseadmete kasutajatele meeldib kindlasti LinkedIn-i loodud rakendus, mille kaudu lihtsamaid toiminguid teha saab.
  • Seadetest saab muuta enda isiku anonüümseks ja seejärel soovitud kontosid brausida, ilma et sind jälitajaks peetaks.
  • Hoides oma LinkedIn-i profiili värske ja ajakohase on võimalik paari nupulevajutusega koostada CV, ilma et peaks infot ise ümber kopeerima ja paigutama. Seda saab teha siin http://resume.linkedinlabs.com/
  • Võimalikuks on tehtud videote, piltide, dokumentide ja presentatsioonide postitamine uuendustesse.

Kui Sul on ettevõttele korraliku profiili loomisel siiski abi vaja, siis võta minuga julgelt ühendust klikkides vasakul bänneril tasuta konsultatsiooni saamiseks või kirjuta mulle [email protected]!

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile