Miks on app hea turunduslik investeering?

02. detsember 2012
2
Minutit lugemiseks

Kõige kuumem ettevõtlusvorm on startup, sest kõige tõenäolisemalt saavad praegused idufirmad olema tulevikus need suured ja rahakad. Peab tõsiselt mõtlema, kas turul edukad ettevõtted peaksid juba praegu nende kiiresti kasvavate ettevõtetega sammu pidama ning olema uuendusmeelsed? Startup ettevõtted tegutsevad peamiselt tehnoloogia valdkonnas ja neid juhivad stereotüübi kohaselt noored ja suurelt mõtlevad inimesed, kes entusiastiga katsetavad ka erinevaid turunduskanaleid ja -meetmeid. Ja need turunduskanalid eksisteerivad vaevalt viimased 10 aastat. Nende uute kanalite kaudu pole võimatu jõuda 2 minutiga 1 miljoni inimeseni, kui strateegia on õige või kui lihtsalt juhtub õnne olema.

Loomulikult räägime siin internetiturundusest ning mobiili- ja sotsiaalmeediaturundusest. Kui vastata küsimusele, kas nö juba established firmad peaksid muret tundma startup ettevõtete ees turuosa jagamise osas, siis vastuseks on EI, kuid- kui tipus seistes jalg liiga lõdvaks läheb, võib juhtuda, et kukud sama redelit mööda alla tagasi.

Vana meedia kasutamine ei ole kindlasti vale, sest kui ettevõtte sihtrühm asub värskelt lõhnava ajalehe taga pikutades või veedab enamus aja autorooli taga uudiseid kuulates, võid kindel olla, et ettevõte investeerib õigesse kohta. Kui Sinu sihtrühm aga tänavapildis närviliselt telefoni näpib või teda vaevalt tänaval üldse näha saab, sest terve tema aja võtab endale arvutiekraan- tuleb mõelda avatumalt kui iial varem.

Mida siis ette võtta? Üheks potentsiaalseimaks ja huvitavamaks arenduseks on erinevaid rakendused ehk app’d. Kui esimese hoobiga arvatakse, et nutitelefonide ja tahvelarvutite omanikud kasutavad enim Interneti sirvimist, siis üllatusena saab öelda, et kõige populaarsemaks tegevuseks on allalaetud app’de uudistamine/ nende poolt võimaldatud funktsioonide nautimine (51,1% ulatuses).

Appe luuakse, kas turunduslikel eesmärkidel või ka praktilisi rakendusi, mis muudavad inimeste elu kergemaks ja lõbusamaks. Viimaste hulka kuuluvad app-id, millega saab broneerida/osta pileteid, arvutada teekonda puntkist A punkti Z, häälkäsklusega Google Mapsi keskkonnas navigeeruda, saada rakenduselt soovitusi raha investeerimise osas kalkuleerides eelnevaid finantstrende ja algorütme, miksida muusikat, mängida sõbrale videot reaalajas, järgida spordiülekandeid, arvutada toidu kalorsust, pidada koosolekuid reaalajas, saada nõu parkimise kohta linnas, liiklusummikus olles lugeda e-raamatut ja palju palju muud põnevat.

Küsimuste küsimus on aga selles, kuidas toovad app-id mõndadele ettevõtele sisse 10-kordse investeerimissumma. Et teada saada, pead tulema Marketing Sharksi kontorisse ja me avaldame Sulle e-saladusi.

Autorist lähemalt

Diana Taluri

Diana on viimased 16 aastat olnud tegev Interneti meediamaastikul, kus peamiselt nõustanud Eesti ettevõtteid reklaamikampaaniate ja erinevate projektide osas. Oma turundusalaseid teadmisi käis ta täiendamas EBS-i magistratuuris, mille lõpetas 2009. aastal. Vabal ajal meeldib talle tegeleda käsitööga ning reisida.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile