SEO strateegiad ja Google Penguin

SEO on valdkond, mis areneb väga kiiresti. Google näiteks muudab oma otsingumootorite algorütme ca. 500 korda aastas. See tähendab, et on vaja pidevalt parendada olemasolevat kodulehekülge just viimaste algorütmide võtmes.
Viimane suurem Google SEO uuenduse koodnimi on Penguin ehk pingviin. Uuendused on mingismõttes kardinaalsed ning kindlasti muudavad nad kogu SEO maastiku korralikult – küsimus on ainult ajas ja kohas. Täna on suured muutused olnud juba Austraalias, USA-s jt. suurtemates riikides. Eesti on veel kergelt tahaplaanile jäänud. Kuid juba on näha muutusi ka Eesti SEO maastikul. Kui leht on tühi ning staatiline pikemat aega ning seisab ainult musta SEO najal – siis mingil hetkel on lehe väärtus niivõrd madal, et otsingujärjestusest esi sajast välja kukkumine on täitsa reaalne.

Mis on Google Penguin ja mida see endas hõlmab?
Google Penguin tuli välja 24 aprillil 2012. Kui tema eelkäija Google Panda fokusseeris oma tähelepanu kodulehekülje sisutekstidele ja märksõnadele siis Penguin koondab oma tähelepanu peamiselt sisu/märksõnade dubleerimisele ja madala kvaliteediga linkidele. See tähendab, et musta SEO võtted saavad reaalselt ka karistada ning et kunstlik linkide ja sisu ehitamine ei ole enam mõistlik.

Milline peaks siis olema õige strateegia?
Teostada SEOd mõistlikult see tähendab – kasutada erinevaid SEO võtteid mõistlikkuse piires, mitte üle. Vältima peaks kindlasti märksõnade liiga suurt osakaalu, linkide ostmist vms. sarnast teenust. Ja endiselt peaks arvestama, et Panda pole kuhugi kadunud ning on endiselt Penguini suurema vennana aktiivne.