Sotsiaalmeedia ehk soovitusturundus aitab konverentsi paremini müüa

20. märts 2013
2
Minutit lugemiseks

Septembris avaldati Postimehes minu artikkel “Sotsiaalmedia ehk soovitusturundus aitab konverentsi paremini müüa”. Lisan selle teksti ka meie blogisse. Kuna artikkel on pikk, tuleb viis eraldi postitust:

  • Sissejuhatav (käesolev blogipost)
  • Facebookis turundamine
  • LinkedIn´s turundamine
  • Twitteris turundamine
  • Eduka turundamise nipid.

Sotsiaalmeedia aitab potentsiaalsed konverentsil osalejad mobiliseerida, kuid selle saavutamiseks peab olema korraldajal kannatust ja oskusi.

Sotsiaalmeedia ajastul on traditsioonilise meedia reeglid pea peale pööratud. Turundajatel on üha raskem eristuda ja leida õiget teed tarbijani. Tänapäeva tarbija on juba piisavalt tark, et orienteeruda rohkes infotulvas ning infot sobiavalt filtreerida.

Lahendus võiks tulla sotsiaalmeediaturunduses. Kas konverents peaks aga kaaluma sotsiaalmeedia kui turunduskanali võimalusi? Kindlasti pole siin ühest vastust – iga ettevõtja ja turundusjuht peab ise otsustama, kas ta on valmis selleks, et astuda turunduses järgmine samm.

 

Kuid kui sellekohane soov siiski on, tuleks kindlasti alustada strateegiast. Sotsiaalmeediaga soetud turundusstrateegia peab olema üks osa ettevõtte üldisest strateegiast. Paljud ettevõtted ei oma sotsiaalmeedias mingit sihti, vaid on läinud kaasa üldise vooluga. Eesmärgid on lühiajalised ja eeldatakse, et sotsiaalmeedias toimivad samad turunduslikud meetmed, mis on tuttavad traditsioonilisest meediast.

Kuid see pole nii – sotsiaalmeedia eristub traditsioonilisest turundusest nagu öö ja päev. Ühes paisatakse oma sõnum massidesse ja jäädakse ootama tagasisidet, teises aga toimub vahetu suhtlus kliendiga ehk suhtlus inimeselt inimesele.

Kuidas saab aga konverentsi korraldaja lõigata kasu turundusest sotsiaalmeedias? Lähtuvalt sellest, mis on konverentsi korraldaja eesmärgid – uute konverentside müümine, esinejate leidmine või aktuaalse teema kaardistamine –, saab ta turunduseks valida ka sobiva sotsiaalmeediakanali.

Eesmärgistatud sotsiaalmeediaturunduse aluseks on korralik ja funktsionaalne koduleht, mis teeb nii ettevõtte enda kui ka kodulehe külastaja elu lihtsamaks. Sotsiaalmeedia on kanalina vaid vaheplatvormiks, lõppsihtpunkt võiks alati olla koduleht – ehk sotsiaalmeediasse tuleb lisada linke kodulehele.

Seega kasvatab õige sotsiaalmeediakanali kasutamine kodulehe külastatavust, külastaja tuleb aga kodulehel suunata tegema teatud toiminguid, mis täidavad ettevõtte huve. Olgu selleks siis konverentsile registreerimine, infopäring või sõbrale soovitamine.

Tänapäeval on mitmeid sotsiaalmeediakanaleid ja kõik need on oma loomult täiesti erinevad, seetõttu kannavad nad ka erinevat eesmärki. Konverentsikorraldajal soovitaksin kasutada kolme peamist sotsiaalmeediakanalit – Facebook, LinkedIn ja Twitter.

Mõni sõna ka ohtudest. Kõige suuremaks ohuks on see, kui sotsiaalmeedias tegutsetakse pikaajalist strateegiat omamata. Kui juba kord on alustatud, ei tasu liiga lihtsalt alla anda. Kui vajatakse abi, tasub pöörduda ekspertide poole.

Kõige suurem müüt sotsiaalmeedia kohta on see, et sotsiaalmeedia on tasuta. Jah, konto loomine küll, kuid seal edukalt turundamine on aeganõudev – selleks peavad olema vastavad teadmised ja kogemused, mis aga maksavad.

Tuleb järg….

Autorist lähemalt

Diana Taluri

Diana on viimased 16 aastat olnud tegev Interneti meediamaastikul, kus peamiselt nõustanud Eesti ettevõtteid reklaamikampaaniate ja erinevate projektide osas. Oma turundusalaseid teadmisi käis ta täiendamas EBS-i magistratuuris, mille lõpetas 2009. aastal. Vabal ajal meeldib talle tegeleda käsitööga ning reisida.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile