Facebooki kampaaniad: rakendused vs pildireklaam

03. juuni 2013
2
Minutit lugemiseks

Paljud kliendid on meilt küsinud, miks valida Facebooki kampaania puhul rakendus võrreldes tava pildireklaamiga. Üks on ju märgatavalt kallim?!

Sissejuhatuseks defineeriks lahti, mis on mis et ei tekiks vääriti mõistmist.

Facebooki rakendus on sisuliselt väikene programm, mis on oma olemuselt dünaamiline. Ehk rakendus üldjuhul ei ole lihtsalt staatiline pilt. Neid “programme” tuleb eraldi programmeerida ning see eeldab juba meeskonnatööd. Näiteks koosneb rakendus alljärgnevast tegevusjadast:

  • strateegia väljatöötamine (eesmärgid, sihtrühma analüüs, eelarvestamine jpm)
  • disaini tööd
  • programmeerimistööd
  • testimistööd
  • kampaania käivitus
  • kampaania jälgimine
  • kampaania võitja teavitamine
  • kampaania sulgemine
  • kampaania järelanalüüs

Lisaks on vaja siis seda rakendust majutada turvasertifikaadiga serveris, see on juba Facebooki poolne nõue. Rakenduste tugevuseks on see, et kõiki tegevusi ja andmeid on võimalik talletada eraldiseisvasse andmebaasi. Näiteks saab koguda e-posti aadresse.

Staatiline pildireklaam, mida asjatundmatud ettevõtted massiliselt kasutavad on tegelikult Facebooki silmis illegaalne tegevus. Pilte võib oma seinal küll jagada aga seda ei tohiks teha turunduslikul eesmärgil. Hetkel ei tea küll ühtegi juhust kui kedagi oleks selle eest karistatud aga pigem on see ajaküsimus.

Andmete allikas: https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines (E 3)

Lisaks on pildireklaam kampaaniates suhteliselt iganenud ning tekitab paljudes kasutajates tülgastust ja seetõttu võib hoopis toimida antireklaamina. Ja miinuseks on ka see, et ei ole võimalik korralikult jälgida kes mida teeb ja kui palju.

Kokkuvõtteks väidame, et Facebook on üleküllastatud piltreklaamidest ja tulemusliku kampaania eelduseks on loov idee ja eristumine teostuses, mida just rakendus võimaldab. Lisaks saab kaasa väärtusliku e-mailibaasi, et teha järelmüüki.

 

 

Autorist lähemalt

Diana Taluri

Diana on viimased 16 aastat olnud tegev Interneti meediamaastikul, kus peamiselt nõustanud Eesti ettevõtteid reklaamikampaaniate ja erinevate projektide osas. Oma turundusalaseid teadmisi käis ta täiendamas EBS-i magistratuuris, mille lõpetas 2009. aastal. Vabal ajal meeldib talle tegeleda käsitööga ning reisida.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile