Kodulehe optimeerimine – meta andmed

15. veebruar 2017
2
Minutit lugemiseks

Kodulehe optimeerimine koosneb paljudest elementidest, mis ajas muutuvad. Peamiselt jagatakse tööd kahte kategooriasse: sisemised tööd ja välimised tööd. Sisemised tööd hõlmavad endas kõike seda, mida saab teha kodulehe endaga. Näiteks koodiparandused, sisutekstide ja elementide seadistused, kodulehe kiiruse tõstmine, mobiilisõbralikkus jpm. Välimised tööd hõlmavad endas kõiki töid, mida teostatakse väljaspool kodulehte. Peamiselt siis tagasilinkimised erinevatelt lehtedelt ja sotsiaalmeediast.

Tihti alustatakse töid just sisemistest töödest lähtuvalt. Sisemised tööd on lihtsamad ja ka suures osas ise teostatavad. Näiteks on enamustel kodulehe platvormide sisuhaldustes võimalik muuta kodulehe alamlehtede pealkirjasid ja meta elemente.

Mis on meta elemendid?

Meta elemendid on koodis defineeritud andmed, mis kirjeldavad lehe või postituse põhilisi andmeid. Nagu pealkiri, lühikirjeldus ja mõningatel juhtudel ka illustreerivat pilti jt. elemente.

Kuidas kontrollida enda kodulehe meta andmeid?

Kõige lihtsam viis on ennast googledada. Google tulemustes tulebki välja see, kas ja kuidas teie leht on meta andmete põhiselt defineeritud. Tihti on need andmed puudu või täitmata – sellisel juhul Google kirjutab ehk projekteerib need meta andmed ise lähtudes kodulehe koodist ja sisust.

Googeldame näiteks “kodulehed”

Tulemustes näeme sinises kirjas pealkirju ja pealkirja all on lühikirjeldus. Millistel lehtedel on all olev kirjeldus täpne ehk lause lõppeb loogiliselt, mitte poole lause pealt? Kui lause lõppeb nn. poole lause pealt – saab väita, et antud lehel puudub korrektselt defineeritud meta kirjeldus ehk “meta description.” Kui aga lause lõppeb vastupidi ilusti ja omab loogikat, saab väita, et antud lehel on teadlikult meta kirjeldus defineeritud.

Mis siis juhtub, kui meta kirjeldust pole korrektselt defineeritud?

Ega midagi halba ei juhtugi. Lihtsalt on kasutamata jäetud suur potentsiaal. Kui te ise kirjutate endale korralikult läbimõeldud kirjelduse – saate te luua endale teatud konkurentsieelise.

  • Saate kõnetada oma klienti paremini ja nad klikivad meelsamini tulemustel, mis on loogilised ja tervikud.
  • Kasutades kirjelduses märksõna(sid) saate parandada oma märksõnapõhist nähtavust Google otsingumootoris.

Kuidas saaksin muuta oma meta kirjeldust?

Iga sisuhaldusplatvorm on erinev ja kuna Marketing Sharks on spetsialiseerunud WordPressi arendusele, toomegi välja juhise, kuidas muuta meta kirjeldusi WordPressis:

  1. logige sisse oma sisuhaldusplatvormi;
  2. pluginate ehk moodulite all vaadake/kontrollige kas teil on olemas Yoast SEO plugin ehk moodul;
  3. juhul kui seda ei ole, soovitame selle paigaldada;
  4. minge muutma seda lehte, millele soovite lisada meta kirjeldust;
  5. halduses liikuge allapoole, kuni leiate ploki nimega Yoast SEO;
  6. klikkides “edit snippet” saategi muuta oma lehe/alamlehe/postituse pealkirja (SEO title) ja kirjeldust (meta description).

Ja kui ikkagi tundub keeruline, võite vabalt jätta selle töö meile. 🙂

 

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile