Miks sotsiaalmeedia on tänapäeval tähtis?

13. september 2012
2
Minutit lugemiseks

Väga lühikese perioodi jooksul on sotsiaalmeedia saanud paljude inimeste elu lahutamatuks osaks. Lihtsamalt öeldes, on see koht, kus sadu miljoneid inimesi eelistab veeta oma aega. Ja “see” tähendab peamiselt Facebooki, Youtube ja Twitterit. Alljärnevalt kirjeldan kolme peamist põhjust, miks 21. sajandil on sotsiaalmeedia turundus oluline.

  •  Sest otsingumootorid jälgivad sotsiaalseid märke

Kui Facebooki fännilehel on piisavalt fänne või Sinu lehel on järgijaid Twitteris, meeldib see Google’le. Sotsiaalmeedia populaarsuse kasv on andnud otsingumootoritele hindamatu ülevaate keskkondadest, mis inimestele tõeliselt meeldivad. Teisisõnu, on äärmiselt oluline olla aktiivne suurtemates sotsiaalmeedia keskkondades ja lisada sinna relevantset sisu, et lugejatel oleks lihtne seda sisu jagada.

  •  Sest Sinu potentsiaalsed kliendid kulutavad seal palju oma aega

Üle 800 miljoni inimese külastavad Facebooki. Kümned tuhanded inimesed logivad Facebooki sisse iga päev ja ei kasutagi teisi interneti keskkondasid. Nad suhtlevad sõpradega, kommenteerivad, kirjutavad seinale, mängivad mänge, osalevad auhindade loosimistel – teevad seda kõike lahkumata Facebookist.

Facebooki numbritest
• Üle 800 miljoni aktiivse kasutaja
• 50% aktiivsetest kasutajatest logib Facebooki sisse iga päev
• Keskmisel kasutajal on 130 sõpra
Allikas: http://www.facebook.com/press/info.php?statistics

Kui veel lisada Twitter, YouTube ja rida teisi sotsiaalmeedia keskkondi ning mobiili aplikatsioone ja Sa mõistad kui drastilise muutuse on läbi teinud interneti kasutajate harjumused. Inimesed kasutavad vähem aeg Sinu kodulehe otsimiseks ja rohkem aega internetis sotsialiseerumiseks. Seega ole seal kus Sinu potensiaalsed kliendid. Telli Facebooki fännileht meilt!

  • Sest see on hea koht, kus saab suhelda oma fännidega

Kui Sa ei ole üks vähestest turundajatest, kellel on aktiivne foorum oma kodulehel, siis sotsiaalmeedia pakub parimat võimalust suhelda oma potentsiaalsete klientidega. Enamus kodulehti on staatilised. Nad võivad olla kõrge külastatavusega ja väga väärtuslikud, kuid inimesed loevad ja lahkuvad kodulehelt. Facebookis ja Twitteris saad Sa luua keskkonna, mis toob inimesi koguaeg tagasi. Nad mitte ainult ei tule tagasi, vaid nad ka suhtlevad – lisavad uuendusi, kommenteerivad jpm. Ja mis kõige parem, seetõttu et nad on regulaarsed lugejad, saad Sina lisada linke, mis toovad neid Sinu kodulehele tagasi. Mitmed uuringud on tõestanud, et hõivatud potentsiaalsed kliendid ostavad suurema tõenäosusega ja ka kulutavad ka rohkem raha toote või teenuse ostmiseks.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et sotsiaalmeedia turundamisest enam täna mööda vaadata ei saa. Sotsiaalmeedia keskkonnad ei saa mitte ainult  suurendada külastatavust, kasvatada lojaalsust ja suunata otse kasutajaid Sinu kodulehele, aga neist on saanud olulised otsingumootorite tulemuste mõjutajad. Kui mitte mingil muul põhjusel, siis kasvõi ainult otsingumootorite pärast pead Sa hakkama turundama enda tooteid või teenuseid sotsiaalmeedias.

Selleks, et saaksid muretult alustada, vaadake lähemalt meie sotsiaameedia turunduse lahendusi.

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile