Mis on link building ja miks on see paha?

04. mai 2012
2
Minutit lugemiseks

Üheks oluliseks SEO osaks on lingid ehk viited Sinu koduleheküljele. Nimelt, mida rohkem allikaid Sinu koduleheküljele viitab seda autoriteetsem tundub Google, Bing ja Yahoo otsingumootori robotite jaoks antud lehekülg.

Seega on see üks võimalus kuidas oma lehekülje positsiooni parendada. Sealhulgas on eduteguri üheks võtmeks linki edastava lehekülje/domeeni page rank ehk tase 1-10ni. Mida suurem on see number seda parem on effekt. Näiteks uudisteportaalil Delfi.ee-l on see rank 7 ja amazon.com puhul on see näitaja 9.

Idee on selles, et kui Sinu koduleheküljel on midagi, mis kellegi jaoks on väärtuslik nt. mõni blogi post, huvitav toode, huvitav teenus, või muud sellist – siis inimesed jagavad seda ise foorumites, sotsiaalmeedias ja mujal. See info on väärtuslik inimese jaoks, kes selle teenuse või toote osas Googlest infot otsib ja seega Google on oma töö teinud – vastanud Sinu otsingutulemustele ning suunanud Sind õigele koduleheküljele.

Võimalusi kuidas link buildingut teostada on mitmeid. Legaalseteks ja korrektseteks meetoditeks loetakse suurtemate portaalide kataloogidesse sisetamist ning oluline on siin mitte teha massilist sisestamist. Soovitavad kohad on näiteks dmoz.org jpt. sarnased open directory projektid, Eestis sobib selleks ka neti.ee. Lisaks on olemas orgaaniline linkimine – see tähendab inimesed lisavad ise Sinu kodulehekülge foorumitesse või mujale, koos soovitustega. Teine moodus on illegaalne ehk massiline linkide sisestamine läbi erinevate programmide või siis käsitsi. Tekib küsimus, miks see illegaalne on? Nimelt seetõttu, et see ei ole orgaaniline viis kuidas kodulehe positsiooni parendada Google otsingumootoris. Tulemus on kunstlik ning Google jaoks ei ole see vastuvõetav. Selle tulemusena Google lisab selle kodulehekülje, mis sellisel moel on ennast esile tõstnud blacklisti ehk musta nimekirja. Mis omakorda tähendab, et kasu asemel saavutatakse kahju. Teie leht ei ole enam leitav Google otsingumootorist.

Kokkuvõtteks ärge uskuge ettevõtteid või kedagi, kes soovib Sinu kodulehekülge selle meetodiga esile tõsta Google otsingumootoris. Effekt võib olla vastupidine. Ja kindlasti uurige oma olemasoleva või tulevase partneri käest, kes teostab SEOd Sinu koduleheküljele, kas nemad seda meetodit kasutavad ja kuidas.

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile