Skaleeruvus..? Räägi inimkeeles!

28. november 2013
1
Minut lugemiseks

Ühe internetiturundaja käest küsitakse kuus keskmiselt 15 korda, et mis see skaleeruvus selline on ja et kas ei võiks lihtsas inimkeeles rääkida. Aga teeme siis selle asja kohe selgeks.

Skaleeruv koduleht või lihtsamalt mobiiliveeb on nutiseadme ekraani järgi kohanduv veebileht, mille elemendid paigutuvad vastavalt brauseriakna suurusele ümber. See tähendab seda, et menüüde paigutus muutub lihtsamaks ja käepärasemaks, lehe maht väiksemaks.

Skaleeruvat kodulehte on mugav ja kiire kasutada ning “ostuotsuseid“ tuleb märgatavalt rohkem. USA-s tehtud uurimuse kohaselt surfab keskmine inimene nutitelefoniga 1,4 h päevas ning 74% lahkub lehelt koheselt, kui see laeb aeglaselt või on ebamugav, Suurbritannias teeb tänavu jõuludel 10st inimesest 9 oma ostud nutiseadme kaudu. Seega on skaleeruvus ettevõtjale või muule veebiomanikule kriitilise tähtsusega. Kuvada tuleks vaid kõige olulisem – selge päis ja logo, lihtne navigatsioon ja nähtav kontaktivorm.

Siin näide mobiilsest veebilehest (suurenda pilte ülevalt paremast nurgast):

Hotel Antonius                                   Hotel Antonius mob
See ongi skaleeruvus ja seda praktiseeritakse aina enam. Patt oleks jätta võimalus kasutamata ning koos maailmaga arenemata.

Fakte leidsin:

http://www.marketingprofs.com/chirp/2013/11789/how-to-do-responsive-web-design-right-infographic

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2514734/Nine-buy-Christmas-gifts-online-Britain-leads-world-presents-bought-Internet-try-avoid-queues-shops.html

Autorist lähemalt

Tanel Taluri

Tanel on üle 24 aasta tegutsenud IT valdkonnas. Tema eelnev kogemus IT kasutajatoes, müügitöös, projekti- ja ärijuhtimises aitab näha valdkonna tervikpilti. Tema üheks kireks on just uute internetiturunduse tööriistade testimine. Vabal ajal meeldib talle käsitööõlut pruulida ning kui väga igav on, siis käib ta jooksmas.

KOHTUMINE?

Tule personaalsele konsultatsioonile